فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به انباشت مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی، گفت: رسانه باید به دولت جوان و انقلابی در حل این مشکلات کمک کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار محمد عبدالله پور عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری‌های فعال در استان گیلان، اظهار کرد: برگزاری این سلسله نشست‌ها با هدف هم اندیشی و تبادل نظر با مدیران رسانه‌ها برای ارائه راهکارهای مناسبت در راستای حل مشکلات استان است.

وی به روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور با مشکلات فراوانی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی مواجه است و همه باید برای حل این مشکلات در کنار دولت باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناسایی و حل مشکلات، اضافه کرد: رسانه باید برای حل مشکلات کشور در کنار دولت جوان و انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با انباشتی از مشکلات در کشور مواجه هستیم، افزود: ایران کشوری غنی از هر نظر اعم از نیروی انسانی، سرمایه و ثروت و دانش و تخصصی و وجود این میزان از مشکلات قابل قبول نیست.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه متأسفانه تغییر کاربری اراضی در سال‌های اخیر زمینه تغییر بافت فرهنگی و هویتی شهرها و روستاهای گیلان را فراهم کرده است، تصریح کرد: در این بخش هم رسانه نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی در ادامه به فعالیت سپاه قدس گیلان در حوزه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: هم اکنون مهم‌ترین مأموریت سپاه کمک به کادر درمان و پرستاران برای کنترل و مهار ویروس کرونا است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور این نهاد در امر واکسیناسیون و راه اندازی پایگاه‌ها، ادامه داد: آمادگی داریم به هر میزان واکسن در اختیار استان قرار دهند روند واکسیناسیون را تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن‌ها به درستی انجام نمی‌شود، افزود: خوشبختانه با وجود همه مشکلات از استان گیلان در امر واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر هستیم و توانایی و آمادگی لازم برای واکسیناسیون همه جمعیت استان در مدت زمان کوتاه را داریم.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه، مردم و خیران در میان اقشار آسیب پذیر توزیع شده است، گفت: این میزان تا پایان ماه صفر به ۷۰ هزار بسته می‌رسد.

وی به فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت زدایی نیز اشاره و با بیان اینکه در ایام اربعین با توجه به محدودیت حضور زائر در عراق از ظرفیت موکب ها در مناطق محروم گیلان استفاده شد، اظهار کرد: مردم برخی از روستاهای استان گیلان از حداقل‌ها همانند داشتن یک جاده مناسب محروم هستند.