رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می‌شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

به گزارش ندای گیلان،علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروزه بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد بسیاری از کشور‌ها است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است، افزود: این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی است و بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می‌شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: در کشور حدود ۴ میلیون بهره‌بردار کشاورز شناسایی شده است.

درجانی با اشاره به اینکه تلاش پیشگامان عرصه تولید و دست اندرکاران بخش اجرا و تحقیقات کشاورزی استان در سال ۹۸ منجر به افزایش ۶درصدی عملکرد در واحد سطح شد، تصریح کرد: از مجموع اراضی شالیزاری استان رکورد ۷۵۰ هزار تن تولید برنج ثبت شده است.