اسکایپ که توجه چندانی از سوی مایکروسافت دریافت نمی‌کند، در فروشگاه گوگل پلی بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

به گزارش ندای گیلان،جدید ترین اخبار فناوری دنیا را در زیر به صورت کوتاه مرور می کنیم.

آتش بازی ژن‌های انسان در فضا!
محققان متوجه شده اند عملکرد ژن‌های انسان در فضا مانند آتش بازی است و در این محیط هزاران ژن روشن و خاموش می‌شود.

فیس‌بوک در حال آزمایش تقسیم نیوزفید
فیس‌بوک آزمایش دو خبرمایه (نیوز فید) جداگانه را آغاز کرده و این آزمایش محدود به شش کشور است.فیس‌بوک تصمیم دارد خبرمایه یا نیوزفید خود را به دو بخش تقسیم کند.
این تقسیم بدین شکل خواهد بود که یک فضا برای به روزرسانی‌های دوستان و فضای دیگر به “Explore” اختصاص می‌یابد که دربردارنده پست‌های مربوط به صفحات است.

تعداد دانلود اسکایپ در گوگل پلی به یک میلیارد رسید
اسکایپ که توجه چندانی از سوی مایکروسافت دریافت نمی‌کند، در فروشگاه گوگل پلی بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

تولید کینکت متوقف شد
مایکروسافت سرانجام قبول کرد کینکت یک دستگاه مرده است. این حسگر حرارتی، از زمان عرضه در نوامبر 2010 تا به امروز، 35 میلیون نسخه فروش داشته است.

تولید قرنیه مصنوعی
محققان روش جدیدی برای تولید قرنیه‌های انسانی ارائه کردند.  سلول‌های قرنیه جدا شده از اهدا کننده‌های انسانی و رشد یافته روی سطح انحنا دار، خود را به صورت سازمان شبکه مانند منظمی سازمان دهی می‌کنند.این سلول‌های سازمان یافته و رشته‌های همراستای کلاژنی می‌توانند به متمرکز شدن نور کمک کنند و قرنیه نیز شفاف تر می‌شود.

حمل و نقل عمومی در ۱۲ شهر دنیا محدود به اتوبوس برقی می‌شود
شهرداران ۱۲ کلان شهر لندن، پاریس، لس آنجلس، بارسلونا، کپنهاگن، کوییتو، ونکوور، کیپ تاون، مکزیکو سیتی، سیاتل، میلان و اوکلند تعهد کردند تا سال ۲۰۲۵ فقط از اتوبوس‌های برقی در حمل ونقل شهری استفاده کنند.

یک روبات شهروند عربستان شد
برای نخستین بار در جهان عربستان به یک روبات حق شهروندی اعطا کرد.این روبات ساخت شرکت هنگ کنگی‌ها نسون روباتیک به نام سوفیا در کنفرانسی در ریاض خوشحالی خود را از دریافت حق شهروندی عربستان اعلام کرد.

درمان جراحات ستون فقرات با ابریشم!
ابریشم قابلیت بهبود جراحات وارده به ستون فقرات را دارد ومی تواند با تولید ماده‌ای که مانند قالب یا داربست عمل می‌کند، ستون فقرات آسیب دیده را درمان کند.

توئیتر تبلیغات سیاسی را برچسب‌گذاری می‌کند
توئیتر اعلام کرد تبلیغاتی را که به نوعی با انتخابات در ارتباط هستند، برچسب‌گذاری و شخصی راکه پشت انتشار این تبلیغات قرار دارد، مشخص خواهد کرد و با این هدف وب‌سایتی راه‌اندازی می‌کند. افراد می‌توانند نام خریدار، جمعیت هدف و هزینه کل تبلیغات توسط تبلیغ‌کنندگان انتخابی را ببینند.