لاهوتی گفت:دولت سعودی برای نخستین بار به طور کتبی موضوع تامین امنیت حجاج ایرانی را به عنوان یک شرط که از سوی ما مطرح شده بود، پذیرفته‌اند

به گزارش ندای گیلان،مهرداد لاهوتی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: صبح امروز و پیش از آغاز نشست علنی مجلس جلسه مجمع عمومی فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رییس سازمان حج و زیارت و به منظور بررسی آخرین وضعیت برگزاری مراسم حج امسال تشکیل شد و نمایندگان نگرانی‌های خود را در این رابطه مطرح کردند.

او گفت: رییس سازمان حج و زیارت در این جلسه پس از استماع نقطه نظرات نمایندگان اعلام کردند که مسئولان امنیتی کشور ابعاد مختلف موضوع برگزاری مراسم حج را بررسی کرده و در این راستا مذاکراتی با مسئولان دولت سعودی انجام داده است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنا بر گفته رییس سازمان حج و زیارت دولت سعودی برای نخستین بار به طور کتبی موضوع تامین امنیت حجاج ایرانی را به عنوان یک شرط که از سوی ما مطرح شده بود، پذیرفته‌اند.

نماینده لنگرود در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به مجموع صحبت‌های نشست صبح امروز با رییس سازمان حج و زیارت، جای هیچ دغدغه و نگرانی نیست و حجاج محترم می‌توانند با آرامش حج خود را به جا بیاورند.

او در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرایی پذیرش تامین امنیت حجاج از سوی سعودی‌ها چیست؟ گفت: به هر حال این مساله اولا از سوی مسئولان امنیتی خودمان مورد بررسی قرار گرفته و این مسئولان اجازه اعزام حجاج را صادر کرده‌اند و در ثانی دولت سعودی برای نخستین بار است که این شرط را مبنی بر تامین امنیت حجاج ایرانی به صورت مکتوب پذیرفته‌اند.

لاهوتی در پایان و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پیش از این صحبت‌هایی در خصوص برگزاری مراسم حج امسال زیر نظر شورای عالی امنیت ملی مطرح شده بود، آیا این روال ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: صحبت ما این است که این تصمیم و توافق بر اساس فهم مشترک نظام اخذ شده و بر این اساس مشکلی برای اعزام حجاج نمی‌بینیم.