مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از راه اندازی ۹۷ کانون فرهنگی و هنری جدید طی سال جاری در مساجد استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به فعالیت ۹۱۷ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان، اظهارکرد: از این تعداد ۵۹۹ باب کانون روستایی و مابقی کانون‌ها در مساجد شهری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: امسال ۹۷ کانون فرهنگی و هنری جدید طبق سهمیه اعلامی در مساجد استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها به‌منظور تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام تأسیس می‌شوند، تصریح کرد: گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی، زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های مساجد بوده است.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، هنری در تقویت و ترویج آموزه‌های اسلامی و حضور پررنگ‌تر جوانان در مساجد نقش موثری دارند که طبق برنامه ششم توسعه باید شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت مجهز به کانون فرهنگی و هنری شوند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۵ هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه سجا ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: همچنین در تابستان امسال ۶ هزار و ۴۹۴ فعالیت تابستانی توسط مساجد در ۳۵۵ پایگاه انجام شد.