معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از راه اندازی نیروگاه مولد مقیاس کوچک آستانه اشرفیه توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از راه اندازی نیروگاه مولد مقیاس کوچک آستانه اشرفیه توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه کشتارگاه مرغ کیسوم یکی از واحدهای تولیدی موثر در رونق اقتصادی و رفع محرومیت‌زدایی در شهرستان آستانه اشرفیه محسوب می‌شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به دلیل‌ عدم توازن اقتصادی این شرکت نتوانست به کار خود ادامه دهد و به مرحله ورشکستگی رسید.

آقایی با اشاره به اینکه اقدامات متعددی در راستای حفظ و اداره اموال این کشتارگاه توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی صورت گرفت که یکی از آنان بازسازی و تعمیر نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک بود، گفت: چندین دستگاه ژنراتور برق در سالیان گذشته از کشور آلمان خریداری شده بود که به دلیل‌عدم توجه دچار فرسودگی شده و عملا استفاده‌ای از آن‌ها صورت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه با مدیریت اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری و با همکاری شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان این دستگاه‌ها هم اکنون بازسازی و احیا شده‌اند، تصریح کرد: این ژنراتورها از شهریور ماه به طور آزمایشی شروع به کار نموده و حدود ۷/۱ مگاوات برق تولید کرده و در حال حاضر آماده بهره برداری بخش‌های خصوصی و دولتی هستند.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: ژنراتورهای موجود موجب سرمایه‌گذاری و اشتغال نیروهای بومی شده و به جهت تولید برق در محل مصرف، تلفات انرژی را به حداقل می‌رساند و همچنین بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند در راستای رفع مشکلات برق خود این دستگاه‌ها را اجاره نموده و از آن بهره‌مند گردند.