تفاهم نامه راه اندازی موزه سنجش و اندازه گیری گیلان و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت به امضاء رسید.

به گزارش ندای گیلان،تفاهم نامه راه اندازی موزه سنجش و اندازه گیری گیلان و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت میان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و مدیرکل آموزش و پرورش استان به امضاء رسید.

مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه مدرسه شهید بهشتی یکی از مدارس و بنا‌های تاریخی استان گیلان است ، گفت: اتاق شمالی مسجد قدس دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت برای ایجاد موزه سنجش و اندازه گیری گیلان و فضای دیگری در داخل دبیرستان برای احداث «موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت» اختصاص یافته‌است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری‌های مستمر میان  این اداره کل و آموزش و پرورش گیلان ، افزود: در اختیار گذاشتن تجهیزات، مشارکت در تجهیز اموال فرهنگی و مطالعاتی و نظارت بر فعالیت‌های موزه در خصوص تولید محتوا، و تجهیز فضای کالبدی از عمده تعهدات میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده  مدت این تفاهم‌نامه ۳سال است که در صورت امکان و‌خواست طرفین قابل تمدید است.

حلاج پور تصریح کرد: دبیرستان شهیدبهشتی رشت مربوط به دوره قاجاریان در شهر رشت، میدان فرهنگ واقع شده است و این اثر با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.