مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها باید ظرفیت‌های خلاق شهر خود را به دقت شناسایی کنند گفت: شهر رشت نخستین مرکز دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق کشور شد.

به گزارش ندای گیلان،موسی پژوهان  در آیین بزرگداشت “روز رشت” با اشاره به اینکه شهر رشت به‌عنوان شهر نخستین‌ها در سطح کشور مطرح است اظهار داشت: به‌واسطه این ویژگی، ایجاد خلاقیت در شهر رشت همواره مورد انتظار است.

مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه در راستای ایجاد خلاقیت‌های نو اقدامات مطلوبی در شهر رشت انجام شده است تصریح کرد: شهر رشت از سال 2015 به شبکه شهر خلاق خوراک یونسکو پیوسته و این امر مایه افتخار کشور است.

پژوهان خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد ملی در سطح کشور ضمن ترویج و تقویت رویکرد شهر رشت در راستای ثبت شهر خلاق خوراک بر اساس تجربیات این شهر، دستور العمل ایجاد و تشکیل دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق کشور را تدارک دیده است.

وی هدف از ایجاد این دبیرخانه را پیوستن دیگر شهرهای کشور به شبکه خلاق خوراک یونسکو عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند در راستای جذب گردشگر در شهرهای مختلف کشور همانند یک دروازه عمل کرده و به ترویج حوزه‌های خلاقیت فراموش شده در کشور کمک کند.

مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور لازمه ایجاد شهرهای خلاق را شهرداری‌های خلاق عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری‌ها باید زمینه و ظرفیت‌های خلاق شهر خود را به دقت شناسایی و در آن حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

پژوهان با تاکید بر اینکه شهر رشت بر اساس تجربیات خود در زمینه شهر خلاق به‌عنوان نخستین مرکز دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق کشور انتخاب شده است افزود: شهر رشت کانون کمک‌کننده شهر و شهرداری‌های سایر کشور در راستای پیوستن به شبکه شهر خلاق خوراک یونسکو محسوب می‌شود.