محمدی گفت:با راه اندازی راه آهن و اسکله کاسپین جهشی در اقتصاد استان اتفاق خواهد افتاد و گیلان می‌تواند یکی از مهمترین پایگاه های تجاری کشور هم برای خروج و ورود کالا محسوب شود.

کیوان محمدی در جریان بازدید از تحریریه پایگاه خبری ندای گیلان و در گفتگو با خبرنگاران این پایگاه خبری با تبریک روز خبرنگار،  در خصوص وضعیت جذب بودجه استان گیلان اظهار داشت:حق استان گیلان به مانند سایر استانهاست که استیفا شد و دو پروژه بزرگ ملی یکی پروژه راه آهن و دیگری پروژه آزاد راه رشت به قزوین پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشتند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان  با اشاره به  اینکه در سال ۹۰ ادعا بر این بود که یک ساله پروژه راه‌آهن افتتاح خواهد شد بیان داشت:پس از آغاز به کار دولت یازدهم تلاش این بود که در انتهای سال ۹۶ این اتفاق رخ دهد و به جز چند نقطه در کیلومتر ۵۵ جاده قزوین به رشت یک پل و چهار تونل تقریبا راه آهن به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که گره های کور در این نقاط  به زودی حل شود گفت:این پروژه به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ و ماندگار دولت روحانی برای گیلانیان به یادگار خواهد ماند.

محمدی با تصریح بر اینکه راه آهن گیلان و ادامه ریل گذاری به سمت به آستارا علاوه بر زیبایی و جذب توریسم نقش بسیار مهمی بر رونق اقتصاد و تجارت در استان گیلان ایفا خواهد کرد خاطرنشان کرد:این پروژه راه جدیدی را در اقتصاد کشور  برای تجارت با سرزمین های شمالی و اروپا باز خواهد کرد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان با اشاره به جاده رشت قزوین و راه آهن گیلان و تاکید بر اینکه این دو پروژه فقط برای گیلان نیست گفت: از این جاده همه ایرانیان استفاده خواهند کرد و اگر سرمایه گذاری در این زمینه انجام گرفته به تاکید شخص رئیس‌جمهور و روسای جمهور کشورهای شمالی به ویژه آذربایجان و روسیه بوده است.

وی افزود:این پروژه ها به عنوان دو دستاورد بزرگ برای استان گیلان محسوب می شوند که مورد حمایت جدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در خصوص وضعیت صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه اظهار داشت:اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم هنوز بر اساس ظرفیت هایی که در آن طرف آب ها موجود است ،نتوانستیم اقتصاد را سروسامان دهیم .

وی افزود: استاندارهای آنها با ما متفاوت است و تلاش ما بر این است که انشاالله بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که نظر آنها را جلب کند.
محمدی گفت:با راه اندازی راه آهن و اسکله کاسپین جهشی در اقتصاد استان اتفاق خواهد افتاد و گیلان می‌تواند یکی از مهمترین پایگاه های تجاری کشور هم برای خروج و ورود کالا محسوب شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال که دبیرخانه آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است حدودا ۵۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد گفت:اجرای اقتصاد مقاومتی در کارخانه های متعدد هم منجر به حفظ وضع موجود شد و تأثیر نسبتا خوبی به روی اشتغال جدید گذاشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اظهار داشت:دو اتفاق دیگر در چند سال اخیر رخ داد اول تنظیم برنامه استانی که در این راستا ما از کمک همه سازمان‌ها برخوردار بودیم و سپس طرح آمایش سرزمین است که به پایان رسیده که باید در آن تجدید نظر کرده و آن را با آمارهای ۹۵ منطبق می سازیم.
وی با اشاره به اینکه این تجدید نظر مستلزم مقداری زمان است خاطرنشان کرد:با توجه به قانون برنامه ششم که در اول برنامه قرار شد همه استان‌ها برنامه آمایش خود را تقدیم دولت کنند و ما نیز به موقع و زودتر از موقع در اواخر پاییز یا اواسط زمستان آمایش تثبیت و تصویب شده شورای برنامه ریزی را تقدیم مدیران برنامه ریزی کنیم.