همزمان با دهه وقف دفتر مشاوره وقف در دفتر امام جمعه تالش راه اندازی شد.

به گزارش ندای گیلان، به مناسبت دهه وقف و در آستانه فرا رسیدن هفته وحدت با حضور نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مدیرکل اوقاف گیلان، دفتر مشاوره وقف در دفتر امام جمعه تالش راه اندازی شد.

از ابتدای سال تاکنون 35 وقف جدید در استان گیلان به ثبت رسیده است.
سهم شهرستان تالش در وقف های جدید گیلان هشت وقف بوده است.
 به همت اداره اوقاف تالش 54 عنوان وقف جدید با توجه به نیازهای روز جامعه احصا و در این دفتر در اختیار واقفان و خیران قرار خواهد گرفت.
راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه از طرح های ابتکاری اداره کل اوقاف گیلان بوده که با توجه به اشراف ائمه جمعه به نیازمندی های شهرستان در جهت دهی به نیات واقفان نقش بسزایی در رفع نیازمندی ها در هر شهر خواهد داشت.
پس از این مراسم با حضور امام جمعه شهرستان تالش و مدیر کل اوقاف گیلان و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بنای بازسازی شده آستان سلطان سید نیکی با صرف اعتبار 500 میلیون تومان و در مساحت 388 مربع به بهره برداری رسید.
 آینه کاری بقعه غریبنده به متراژ ۲۰۰ متر مربع و صرف هزینه ۱۴۰ میلیون، امکانات رفاهی در آستان سید شرف به متراژ۱۳۰ متر مربع و صرف هزینه ۱۰۰ میلیون، نوسازی حرم بانو سید شرف به متراژ ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۸۰ میلیون از دیگر طرح هایی است که امروز به مناسبت هفته وقف در شهرستان تالش به بهره برداری می رسد