فردین مهرابیان در همایش روز جهانی بهداشت حرفه‌ای در محل سالن اجتماعات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش حوادث و بیماری‌های ناشی از شغلی با رشد تکنولوژی در جوامع اظهار کرد: سال 2010 طبق گزارش سازمان جهانی کار تعداد دو میلیون نفر در اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در جهان می‌میرند.

ندای گیلان:فردین مهرابیان در همایش روز جهانی بهداشت حرفه‌ای در محل سالن اجتماعات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش حوادث و بیماری‌های ناشی از شغلی با رشد تکنولوژی در جوامع اظهار کرد: سال 2010 طبق گزارش سازمان جهانی کار تعداد دو میلیون نفر در اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در جهان می‌میرند.

وی به آسیب ناشی از کار سالانه به 270 میلیون نفر در جهان اشاره کرد و افزود: سالانه 160 میلیون نفر در جهان با بیماری‌های شغلی مواجه می‌شوند.

مهرابیان 29 درصد از سرطان‌ها را ناشی از کار خواند و بیان کرد: سالانه 900 هزار نفر به دلیل مواد ناشی از کار می‌میرند.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه یک‌هزار و 400 نیروی کار در کشور با آسیب‌های ناشی از کار مواجه می‌شوند، تصریح کرد: سالانه شاهد نابودی 10 میلیون روز کاری به دلیل آسیب‌های ناشی از کار در ایران هستیم.

وی نیمی از آسیب‌های ناشی از کار را مربوط به فعالیت‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت: امروز «کار ایمن» یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کار خوب است و توانمندسازی افراد در محیط کار حائز اهمیت است.

مهرابیان با تاکید بر ارتقای فرهنگ کار در جامعه، خاطرنشان کرد: مهندسان بهداشت حرفه‌ای مسئولیت بهبود شرایط در محیط کار را به عهده دارند.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای مهارت فنی در کاهش آسیب‌های ناشی از کار را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: ارتقای توانمندی در کار با اهمیت دادن به انسان‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آموزش ایمنی کار در مقاطع پیوسته و ناپیوسته دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: در آینده نزدیک مقطع کارشناسی ارشد «بهداشت ایمنی» در دانشکده مذکور راه‌اندازی می‌شود.

مهرابیان به راه‌اندازی آزمایشگاه «بهداشت ایمنی» در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: انتشار نشریه به زبان انگلیسی از دیگر اقدام‌ها برای ارتقای علمی پژوهشگران و دانشجویان در دانشکده بهداشت است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تغییر مکان این دانشکده خبر داد و بیان کرد: تیر ماه امسال دانشکده بهداشت به فضای مناسب‌تری انتقال پیدا می‌کند.