رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:برای نصب و راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان تالش، بالغ بر هفتاد میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و پنج برابر بیشتر از دستگاه سی تی اسکن قبلی ظرفیت پذیرش دارد و از سرعت تصویربرداری بالایی برخوردار است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از بخش سی تی اسکن بیمارستان تالش گفت: دستگاه سی تی اسکن جنرال الکتریک این بیمارستان، چهارمین دستگاه است طی یک سال اخیر در بیمارستان‌های دولتی آستارا ، لاهیجان و رودبار نصب و بهره برداری شده و ۲ دستگاه به زودی در بیمارستان‌های رازی رشت و شهید انصاری رودسر نصب خواهد شد و سی تی اسکن بیمارستان‌های دولتی پورسینا رشت، لنگرود، صومعه‌سرا و فومن پیگیری می شود.

دکتر ارسلان سالاری افزود: برای نصب و راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان تالش، بالغ بر هفتاد میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و پنج برابر بیشتر از دستگاه سی تی اسکن قبلی ظرفیت پذیرش دارد و از سرعت تصویربرداری بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: راه اندازی این دستگاه علاوه بر ارایه خدمات تشخیصی با کیفیت، ماهانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا سه میلیارد ریال به درآمد بیمارستان اضافه می کند و با ارائه پنج تا ۶ هزار سرویس در ماه، صف انتظار بیماران را کوتاه خواهد کرد.

دکتر بختیار حیدرنیا سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش نیز در این آئین گفت: استفاده آزمایشی از بخش سی تی اسکن از اول آبان ماه آغاز شده بود و بیماران نیازمند به تصویربرداری، پیش از این به بیمارستان‌های آستارا و رشت اعزام می‌شدند.