فعالان بازار می‌گویند احتمال ریزش قیمت‌ها در روزهای آینده بالاست و عده‌ای دیگر معتقدند که افزایش عرضه ارز توسط بانک مرکزی در کاهش قیمت ارز تأثیر داشته است اما عامل روانی همیشه مهم ترین کاتالیزگر دلار بوده است...

به گزارش ندای گیلان،نرخ دلار در روزهای گذشته معمولاً 200 تا 300 تومان بالاتر از قیمت صرافی‌های دولتی بود اما روز گذشته هر دلار در میدان فردوسی، از سوی دلالان حاشیه خیابان به قیمت پایین‌تر از نرخ صرافی‌های مجاز عرضه می‌شد. این اتفاق کم‌سابقه است که نرخ بازار آزاد پایین‌تر از نرخ‌های رسمی باشد. دلیل این امر را می‌توان به کاهش تنش میان ایران و ایالات‌متحده و اینکه احتمال جنگ کاهش‌یافته مرتبط دانست، البته سیاست‌های بانک مرکزی هم در ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز و سکه بی‌تأثیر نبوده است. برخی فعالان اقتصادی بر این عقیده‌اند که احتمال تداوم ریزش قیمت‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

ستاره صبح نوشت:دیروز درحالی‌که نرخ فروش دلار از سوی صرافی‌های دولتی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام‌شده بود، اما در کف خیابان دلار به قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شد.

البته دلار به قیمت‌ پایین‌تر از قیمت صرافی‌های دولتی در چهارراه استانبول، منوچهری و میدان فردوسی عرضه می‌شد، اما صراف‌ها و حتی دلال‌ها کمتر حاضر به خرید دلار از افرادی بودند که قصد داشتند دلارهای خود را بفروشند. همچنین نرخ یورو در صرافی‌های بانکی ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام‌شده بود که در بازار آزاد هر یورو به قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۰ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شد. وضعیت بازار در روز گذشته نشان‌دهنده این است که احتمال ریزش قیمت‌ها وجود دارد. فعالان بازار می‌گویند: احتمال ریزش قیمت‌ها در روزهای آینده بالاست و عده‌ای دیگر معتقدند که افزایش عرضه ارز که از هفته گذشته تاکنون توسط بانک مرکزی محسوس بوده است، در کاهش قیمت ارز تأثیر داشته است. رایزنی رئیس‌کل بانک مرکزی در کره جنوبی برای بازگرداندن ارزهای بلوکه‌شده ایران در این کشور بر کاهش قیمت ارز و سکه تأثیر داشته است. روز گذشته بازار شایعات به حدی بود که صراف‌ها از خریدوفروش ارز خودداری می‌کردند زیرا نمی‌دانستند در روزهای آینده چه اتفاقی درزمینه  قیمت انواع ارزها خواهد افتاد.