روزی نبوده که قول‌هایم را پیگیری نکنمزهره احدیحسن روحانی رئیس دولت دوازدهم صبح روز سه‌شنبه وارد شهر تبریز شد. ازجمله فعالیت های وی در این سفر می‌توان به دیدار مردمی در ورزشگاه تختی، حضور در شورای اداری آذربایجان شرقی، افتتاح چندین پروژه عمرانی و افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» اشاره کرد.به گزارش ندای گیلان […]

روزی نبوده که قول‌هایم را پیگیری نکنم
زهره احدی
حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم صبح روز سه‌شنبه وارد شهر تبریز شد. ازجمله فعالیت های وی در این سفر می‌توان به دیدار مردمی در ورزشگاه تختی، حضور در شورای اداری آذربایجان شرقی، افتتاح چندین پروژه عمرانی و افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» اشاره کرد.
به گزارش ندای گیلان به نقل از ایسنا، حسن روحانی روز سه‌شنبه در اجتماع پرشور مردم آذربایجان شرقی در استادیوم تختی تبریز، مردم آذربایجان را مردمی غیور و دلاور برشمرد که همواره سطوح اصلی ایران عزیز بودند و افزود: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و دیار علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و سرزمین مقام معظم رهبری، ستارخان‌ها، باقرخان‌ها و شهدای والا مقام لشکر عاشورا است.
رئیس جمهوری اظهار داشت: امروز یکبار دیگر می‌خواهیم با هم پیوند جدیدی را برای ارتقاء آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم.
روحانی با اشاره به اینکه ما از اردیبهشت سال گذشته در کنار هم وعده دادیم که برای امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت در کنار هم باشیم، گفت: امروز به آنچه وعده داده بودیم پایبند هستیم.
رئیس جمهوری افزود: ما به آذربایجان برای احیاء و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقاء ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم.
روحانی با اشاره به اینکه ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد، گفت: امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: ما هر روز امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران بوجود آمده را پاس می‌داریم و آن را ادامه خواهیم داد.
روحانی خاطر نشان کرد: ما براساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد و به مردم بزرگ ایران قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تاثیری نخواهد گذاشت.
رئیس جمهوری تصریح کرد: آنهایی که در کاخ سفید نشسته‌اند بدانند به تعهد، تمدن و انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعیت ایستادگی می‌کند.
روحانی خاطر نشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت بزرگ را مایوس کرده و امید آینده را از ما بگیرد. ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی ، شامل حال خودشان خواهد شد.
رئیس جمهوری افزود: دولت و ملت ایران برای تمامی مراحل احتمالی مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ریزی کرده و هیچ مشکلی با آنها ندارد. ما مشکلات را با دست توانای ملت ایران حل و فصل خواهیم کرد.
روحانی ادامه داد: ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تامین کالاهای مورد نیاز نباشد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌بین داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تامین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشد.
روحانی اظهار داشت: اگر واردات در گذشته ۵۰ میلیارد دلار بوده و امسال ۶۰ میلیارد دلار باشد و اگر نرخ خدمات ۱۰ میلیارد دلار بود و ۲۰ میلیارد دلار شود، هیچ نگرانی نخواهیم داشت.
رئیس جمهوری با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات نیز ۷ درصد افزایش داشته است، گفت: ما در مسیر توسعه کشور، گام برخواهیم داشت و دولت متعهد است تا هرگونه مشکلی در این مسیر را حل و فصل کند.
روحانی افزود: از همه ارکان کشور، بویژه مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و مردم که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات دولت بوده‌اند، تشکر می‌کنم و باید مطمئن باشند که ما راهمان را به خوبی در مسیر توسعه ادامه می‌دهیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در جریان این سفر ۳ هزار میلیارد تومان، طرح و پروژه افتتاح و ۶ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، گفت: در راستای توسعه صنایع معدنی استان، دستور دادم توقفی که در پروژه ذوب مس ایجاد شده بود، برداشته شود و این گام خوبی برای توسعه اشتغال مردم و پیشرفت استان خواهد بود.
روحانی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی درباره ضرورت ارتقاء بهداشت، درمان و ایجاد امکانات درمانی برای بیماران کبدی گفت: امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شده است.
رئیس جمهوری با تقدیر از مردم استان آذربایجان شرقی بخاطر ادب، ایثار و کار و کوشش خستگی‌ناپذیر گفت: هنگامی که در هیات وزیران طرح‌های مربوط به استان آذربایجان شرقی مطرح شد، تمامی اعضای دولت به اتفاق از کار و کوشش بی‌وقفه مردم، اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی و تعهد فعالان اقتصادی نسبت به بانک‌ها و نظافت و عدم تکدی‌گری در این استان و شهر تبریز سخن گفتند و به آن افتخار کردند.
روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کند، گفت: در این استان خیران و افراد نیکوکار تلاش‌های فراوانی در راستای ارتقاء بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌ای که صد خیر در ۵ سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌اند و دولت متقابلاً ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.
رئیس جمهوری افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در زمینه بهداشت و درمان تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.
روحانی با بیان اینکه دولت در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و سدسازی نیز برنامه‌های خوبی برای استان دارد، گفت: زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.
پیش از سخنان رئیس جمهوری، سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مجید خدابخش استاندار در سخنانی، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در سفر به تبریز، به بیان مسایل و مشکلات استان پرداختند.
قول‌ها را پیگیری می‌کنم
از سوی دیگر، حسن روحانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد هم پیرامون برخی مسائل به سخنرانی پرداخت. حسن روحانی در بخشی از صحبت های خود عنوان کرد: خیلی ها می گویند پس چه شد، فلانی ما را یادش رفت. دیگر از ما رای نمی خواهد و رای را گرفت و رفت.
وی ادامه داد: والله بالله اینطور نیست. من آن وقت هم دنبال رای نبودم، آنچه به ذهنم می آمد و فکر می‏کردم حق است را می‏گرفتم. من امروز هم بر همان اساس حرکت می کنم.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه برخی می‌گویند فلانی در زمان انتخابات وعده داد، حالا چه شده است، اظهار کرد: من البته حافظه‌ام خیلی قوی نیست اما آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم.
ما با هم شروع کردیم و با هم ادامه می‌دهیم و به اهدافمان دست می‌یابیم. کسانی هم که می‌گویند چرا وعده‌های روحانی انجام نشده، باید بگویم که در این مدت بسیاری از کارها انجام شد اما هنوز هم مسیر ادامه دارد و در این میان لازم است که دولت به مردم و مردم به دولت اعتماد کنند و حتما بدانید که قول‌هایی که در انتخابات داده‌ام، روزی نبوده است که آن‌ها را پیگیری
نکنم.
وی تصریح کرد: ما باید از مشکلات عبور کنیم، گاهی راحت‌تر توانستیم این کار را انجام دهیم و گاهی هم عبور از مشکلات سخت‌تر بوده است. البته می‌دانم که اگر به مردم نگویم که قول‌هایم را پیگیری می‌کنم بار سنگینی بر دوشم قرار می‌گیرد ولی این را هم در نظر دارم که اگر مدام به مردم درباره وعده‌هایم بگویم و مشکلاتی که بر سر راه تحقق آن وجود دارد، موضوع حل نمی‌شود.
روحانی در پایان اظهار کرد: امروز هم بر همان مبنا حرکت می‌کنیم و قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و اگر کسی می‌گوید که فلانی به مردم قول و وعده داد برای اینکه رای جمع کند اما حالا دیگر به رای ما احتیاج ندارد، وعده‌هایش را پیگیری نمی‌کند، می‌گویم که والله به دنبال رای گرفتن از مردم نبودم. وعده‌هایم را پیگیری می‌کنم و در این مسیر از یاری مردم نیز مدد می‌طلبم.
۳۳ طرح توسعه‌ای در آذربایجان شرقی افتتاح شد
رئیس‌ جمهوری در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی ۳۳ طرح و پروژه را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و شهرسازی و خدماتی به طور همزمان در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه‌ها را صادر کرد.