طی روزهای اخیر هم شایعاتی درباره خداحافظی رییسی با قوه قضاییه و همچنین انتصاب جانشین او منتشر شد که اگرچه بلافاصله تکذیب شد اما برخی ناظران همچنان می‌گویند این اخبار و شایعات زمینه‌ساز حضور رییسی هستند.

روزنامه اعتماد نوشت: به نظر می‌رسد کاندیداتوری سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ جدی‌تر از هر زمان در فضای سیاسی-رسانه‌ای کشور مطرح است.

تکلیف شورای وحدت اصولگرایان که از ماه‌ها پیش روشن شده بود و منوچهر متکی، سخنگوی این شورا بارها اعلام کرده که اولویت آنان رییسی است و قصد دارند از او حمایت کنند. طی روزهای اخیر هم شایعاتی درباره خداحافظی رییسی با قوه قضاییه و همچنین انتصاب جانشین او منتشر شد که اگرچه بلافاصله تکذیب شد اما برخی ناظران همچنان می‌گویند این اخبار و شایعات زمینه‌ساز حضور رییسی هستند.

دیروز آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیرامون شایعات منتسب به خود در فضای مجازی گفت: این مطالب، «کاملا تکذیب می‌شود.» خبرگزاری اصولگرای فارس در این باره نوشت در فضای مجازی برخی کانال‌ها شایعه کرده بودند که با استعفای سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، آیت‌الله اعرافی رییس جدید دستگاه قضا خواهد شد که آیت‌الله اعرافی هرگونه گمانه‌زنی در این زمینه نسبت به خود را نادرست و آن را شایعه دانست. البته شایعه حضور اعرافی در دستگاه قضا تازه نیست و سال گذشته نیز اخباری درباره آن منتشر شده بود که حالا جدی‌تر مطرح شده است.

این اخبار و شایعات اما در حالی منتشر می‌شود که فعلا رییسی اظهارنظر مشخصی در این باره نکرده و تنها گفته که تمرکزش بر قوه قضاییه است. یک‌بار هم سخنگوی قوه قضاییه به نقل از او گفته بود که او «فعلا» قصد کاندیداتوری ندارد. اما همچنان اصرار اصولگرایان بیشتر می‌شود و هر روز وحدت‌شان در این باره افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد همان‌طور که برخی اصولگرایان می‌گویند رییسی تنها نقطه وحدت آنان است؛ چراکه تا پیش از این دو شورای وحدت و ائتلاف ساز مخالف می‌زدند و حالا هر دو به نوعی از رییسی حمایت می‌کنند. چنان‌که فارغ از موضع مشخص شورای وحدت، مهدی چمران نایب رییس شورای ائتلاف نیز به ‌تازگی در رابطه با تشتت و چنددستگی در جریان اصولگرایی هشدار داده و اگرچه به پایگاه خبری-تحلیلی خبرآنلاین گفته که رایزنی شورای ائتلاف و شورای وحدت برای رسیدن به وحدت، به نتیجه خاصی نرسیده اما تاکید کرده که رایزنی‌ها متوقف نشده و در حال انجام است.