ذخیره سد سپیدرود گیلان 730 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 88 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

ندای گیلان:سیف‌الله آقابیگی  با اشاره به وضعیت ذخیره آب سد سپیدرود گیلان، اظهار داشت: با بارش باران شدید در 48 ساعته گذشته شاهد افزایش ورودی 2برابری آب به سد سپیدرود هستیم.

وی با اشاره به بارش 100 میلی‌متری باران در مرکز گیلان و بسیاری از شهرهای این استان، افزود: ذخیره سد سپیدرود گیلان 730 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 88 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه آب سدسپیدرود فعلا رهاسازی نمی‌شود، گفت: کشاورزان گیلانی با استفاده از بارش باران نسبت به امور کشاورزی اقدام کرده و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

آقابیگی با اشاره به اینکه رعایت الگوی مصرف آب ضروری است، خاطرنشان کرد: آب سد سپیدرود برای فصل تابستان و اواخر بهار ذخیره‌سازی می‌شود و نیاز جبران ذخیره آب به دلیل کاهش میزان ذخیره در سد هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در 152 هزار هکتار معادل 64 درصد از شالیزارهای گیلان شخم اول زده شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد بیشتر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از شالیکاران گیلانی خواست تا از آب بارندگی‌ها نهایت استفاده را کرده و زمین‌هایشان را زودتر آماده کنند.