معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

به گزارش ندای گیلان، محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی که مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند با بیان اینکه از مشکلات گیلان بی اطلاع نیستم گفت: برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است و در این مسیر باید اعتبارات دیگری نیز تأمین کنیم.

وی به طرح استاندار گیلان مبنی بر احیاء رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آن را تأمین و اختصاص می‌دهیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دوره خدمتگذاری کوتاه است اظهار داشت: اگر از این مدت برای خدمت به مردم استفاده کنیم، موفق هستیم.

وی ادامه داد: وجدانم اجازه نمی دهد ریالی از اعتبارات استان‌های دیگر به گیلان اختصاص دهم اما گیلان سهمی دارد و باید این سهم احقاق شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این دیدار، دکتر نوبخت را یک ظرفیت برای استان گیلان عنوان کرد و گفت: انتظار مردم گیلان از شما ویژه است و امیدوارم در تلاشی که انجام می دهید موفق باشید.

آیت ا… فلاحتی افق های پیش روی گیلان را بسیار روشن عنوان کرد و افزود: با تمام جریان های استان ارتباط دارم و چهره های سیاسی گیلان و کشور را رصد می کنم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات در همه نقاط کشور وجود دارد اظهار داشت: توجه و نگاه ویژه به ظرفیت های بالقوه گیلان و بهره مندی از افراد توانمند این استان برای رفع مشکلات بسیار مفید است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت وی بر استفاده از نیروهای چشم پاک، دست پاک، دارای فهم سیاسی اجتماعی و دلداده به کار در تصدی‌ها تاکید کرد و افزود: داشتن افکار و اندیشه های سیاسی افراد مهم نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دردها را باید عاقلانه بررسی کرده و به همدیگر مشاوره دهیم، بیان کرد: در عزل و نصب ها دخالتی نمی کنم اما مشاوره می دهم.

وی به دیدار خود با مجمع نمایندگان استان نیز اشاره کرد و افزود: نمایندگان دارای مسئولیت قانونی، عرفی و عقلی هستند و وظایف آنان در سطح کلان قانونگذاری و در سطح استان مطالبه‌گری است.

آیت‌الله فلاحتی افزود: نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها ورود کنند بلکه این وظیفه نماینده عالی دولت در گیلان است اما در این مسیر مشاوره بدهند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مهمی که شهروندان رشتی به آن مبتلا هستند، گفت: مهمترین دغدغه امروز مردم رشت، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود، پسماند و زباله های سراوان و حجم بالای ترافیک در خیابان های این شهر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان، مشکل مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که سبب شده نتایج و آثارش به کوچکترین درمانگاه‌ها در روستاهای استان هم تسری یابد .