عکس‌های دلخراش این جنایت خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و بین کاربران ایرانی به سرعت منتشر شد، عکس‌هایی که عمق این جنایت دردناک و عجیب را به تصویر می‌کشید. شامگاه ١٣مهرماه زمین لاهیجان خیس از باران بود، بوی باروت و مرگ اما در باران پاییزی شهر، وحشتی غریب ساخته بود.

به گزارش نداي گيلان: 

عکس‌های دلخراش این جنایت خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و بین کاربران ایرانی به سرعت منتشر شد، عکس‌هایی که عمق این جنایت دردناک و عجیب را به تصویر می‌کشید. شامگاه ١٣مهرماه زمین لاهیجان خیس از باران بود، بوی باروت و مرگ اما در باران پاییزی شهر، وحشتی غریب ساخته بود. در گوشه کوچه‌ای تاریک خودرو پراید سفیدرنگ که هنوز چراغ‌هایش روشن بود، پارک شده بود و یک خودرو شاسی‌بلند در فاصله کمی پشت سرش قرار داشت. مردم با صدای شلیک اولین گلوله از خانه‌هایشان بیرون آمده بودند که صدای شلیک دومین گلوله هم شنیده شد. هیچ‌کس باور نداشت این صدا از داخل یک خودرو پراید بیرون آمده باشد؛ چند رهگذر و مرد جوان به خودرو نزدیک شدند، دختر و پسر غرق در خون روی صندلی‌های خودرو جان‌سپرده بودند و این آخرین تصویر از پایان زندگی آنها بود.

جنایت چگونه رخ داد؟
ساعت ٢٢ شب صدای شلیک چند گلوله در خیابان گلستان شهر لاهیجان همه را به وحشت انداخت و ساکنان این محله را به بیرون از خانه‌هایشان کشاند. چند دقیقه بعد مردم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند، یک خودرو پراید سفیدرنگ درحالی‌که چراغ‌هایش روشن بود، قتلگاه یک دختر و پسر جوان بود. شاهدان حادثه بلافاصله پلیس را در جریان این جنایت هولناک قرار دادند و همزمان با اعلام این خبر تیم تشخیص هویت به همراه بازپرس جنایی خود را به محل حادثه در منطقه گلستان بین خیابان شانزدهم و هفدهم رساندند و با صحنه تلخی روبه‌رو شدند. درحالی‌که تیم تحقیق رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار داده بودند، بررسی‌های تخصصی و پلیسی نشان می‌داد این پسر خودرو سانتافه‌اش را پشت سر خودرو دختر مورد علاقه‌اش پارک کرده و با اسلحه شکاری که در دست داشته، در خودرو دختر جوان نشسته است. این پسر مرموز به نام حسین پس از دیدن رویا با شلیک گلوله وی را به قتل رسانده و پس از کشتن او با شلیک گلوله به زندگی خودش نیز پایان داده بود.

سرهنگ فلاح کریمی رئیس‌پلیس آگاهی استان گیلان درباره جزییات این حادثه گفت: «نیروی پلیس پس از حضور در صحنه دختر و پسر جوانی را مشاهده کردند که با شلیک گلوله سلاح شکاری به سرشان کشته شده بودند. اجساد برای علت مرگ و مشخص شدن موضوع خودکشی یا قتل به پزشکی‌قانونی فرستاده شد. ماموران انتظامی ٢ سلاح شکاری نیز از داخل خودرو کشف کردند.»

شاهدان حادثه چه گفتند؟
یکی از ساکنان خیابان گلستان که در محل حادثه حاضر بود، دختر کشته‌شده را رویا و پسر را حسین معرفی کرد و به کارآگاهان گفت: «امشب بعد از جروبحث، حسین با خودرواش پشت‌سر خودرو رویا توقف کرد. بعد از چند دقیقه هم صدای شلیک گلوله شنیده شد، اول دختر جوان را کشته و سپس خودکشی کرد.»

یک منبع محلی دیگر هم به ماموران گفت: «این دختر و پسر سال‌ها پیش با یکدیگر ارتباط داشتند اما به دلایلی نامعلوم بین این ٢ اختلاف‌نظر وجود داشت که منجر به این جنایت هولناک شد.»

توضیحات فرمانده انتظامی لاهیجان درباره این پرونده
فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان توضیحاتی را پیرامون جنایتی که شامگاه دوشنبه در خیابان گلستان ١٥ شهر لاهیجان رخ داد، ارایه کرد. بنابر گفته‌های این مقام انتظامی شنیدن جواب منفی از سوی دختر مورد علاقه، انگیزه ارتکاب  قتل او و سپس خودکشی پسر جوان بوده است. او درباره فرضیات مطروحه درخصوص علت این جنایت نیز گفت: فرضیه نخست ما که قوی‌تر هم هست، این است که علت قتل، خواستگاری حسین از این دختر بوده و او به دلیل شنیدن جواب منفی از سوی دختر دست به این کار زده است.

قاسمی شایعات مربوط به کارخانه‌دار بودن پدران این دو جوان را رد کرد و گفت: هر دو آنها از وضع مالی متوسطی برخوردار بودند و پدران‌شان هم شرکت‌های کوچکی داشتند و این‌گونه نیست که کارخانه‌دار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان همچنین موضوع نامزد داشتن دختر جوان را نیز تکذیب کرد. بر اساس این گزارش، حسین دارای تحصیلات عالیه و دانش‌آموخته رشته برق در مقطع فوق لیسانس بوده است. همچنین سرهنگ فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ضمن تأیید این خبر گفت: اجساد برای مشخص شدن علت دقیق فوت و همچنین مشخص شدن موضوع قتل و خودکشی به پزشکی قانونی فرستاده شده‌اند.

آمار جنایت‌های مشابه
یک ماه پیش خبرگزاری خبر آنلاین آماری را منتشر کرد مبنی‌بر این‌که در فاصله اول فروردین تا ۳۰ مرداد امسال ۱۱ قتل بر اثر شنیدن جواب منفی به خواستگار توسط خواستگار عاشق‌پیشه رقم خورده ‌است. از این ۱۱ قتل، قربانیان ۷ فقره آن زنان و دختران بوده‌اند. این درحالی است که این جنایت هم بی‌ارتباط به این جنایت‌های عاشقانه نیست و حالا این تعداد به ١٢ جنایت تا ١٣ مهرماه امسال رسیده است. خواستگاران سمج یا خواستگاران بی‌طاقت عمدتا با سلاح گرم اقدام به انتقامجویی کرده و در مواردی نیز چاقو مورد استفاده آنها قرار گرفته است.