حجتی دقایقی پیش در جریان بازدید از مجتمع گل‌ها و توتستان این شهرستان با اشاره به تصمیمات دولت برای کشاورزی گیلان اظهار کرد: تسطیح اراضی 50 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان انجام می‌شود.

ندای گیلان:محمود حجتی دقایقی پیش در جریان بازدید از مجتمع گل‌ها و توتستان این شهرستان با اشاره به تصمیمات دولت برای کشاورزی گیلان اظهار کرد: تسطیح اراضی 50 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان انجام می‌شود.

وی افزود: هر ساله 10 هکتار با 85 درصد اعتبارات دولتی و 15 درصد با کار کردن مردم تسطیح اراضی انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه زیتون، نهال‌ها و ارقام جدید را از برنامه‌های دیگر این وزارتخانه برای گیلان عنوان کرد و گفت: نهال‌ها و ارقام جدید در اختیار زیتون‌کاران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه نوغانداری و توتستان‌ها در دستور کار دولت است، تصریح کرد: دولت برای حمایت تولید چای داخل، تجارت چای خارج از کشور را قطع کرده و منابع وارداتی چای را در خدمت تولید چای کشور قرار داده است.

حجتی درباره صندوق توسعه چای کشور گفت: این صندوق با 11 میلیارد تومان سرمایه تشکیل شده و بین صفر تا 4 درصد تسهیلات در اختیار چایکاران قرار می‌دهد.

وی درباره تسهیلات بهزراعی به چایکاران خاطرنشان کرد: تاکنون 3.5 هکتار باغ‌های چای هرس کف‌بر و کمربر انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی از توسعه صنوبرکاری در گیلان خبر داد و یادآور شد: 60 هزار هکتار توسعه صنوبر کاری به صورت دستی و جنگلی توسعه یافته است.