به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، ­خطيب جمعه تهران گفت : بايد نيازهاي همه در بودجه برطرف شود زيرا بودجه مانند خون در بدن در جريان است و بايد به همه اعضا برسد.به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما؛ آيت الله موحدي كرماني با اشاره به سالروز ولادت اميرالمومنين علي (ع) و با بيان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، ­خطيب جمعه تهران گفت : بايد نيازهاي همه در بودجه برطرف شود زيرا بودجه مانند خون در بدن در جريان است و بايد به همه اعضا برسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما؛ آيت الله موحدي كرماني با اشاره به سالروز ولادت اميرالمومنين علي (ع) و با بيان فضائل ايشان افزود: امامت ، منصبي الهي است و از طرف خدا تعيين شده است و آن كسي كه در ارتباط با نياز مردم است بايد بتواند نياز مردم را جواب دهد ، خداوند او را انتخاب مي كند كه بالاترين نياز مردم كه علم و دانش است برطرف شود.
وي با بيان اينكه فضائل اميرالمومنين (ع) قابل گفتن نيست، گفت: مهم اين است بررسي كنيم شيعه علي (ع) هستيم يا نه؟ آيا شيعه به معناي پيرو هستيم يا خير؟
امام جمعه موقت ادامه داد: بزرگترين مشي اميرالمومنين (ع) عدالت در رابطه با بيت المال بود و دولت بايد در مورد بيت المال حساس باشد.
آيت الله موحدي كرماني افزود: بايد عدالت و حرمت اشخاص حفظ شود و دقت در حساب داشته باشيم.
وي گفت: چقدر ما، پدران، مادران به نصيحت فرزندان پرداختيم ، دختري كه رشد مي كند و ازدواج مي كند چقدر رمز زندگي را به او ياد داديم و آيا آداب زندگي را ياد گرفته است.
­خطيب جمعه تهران  بيان كرد: از نصيحت غفلت نكنيم اگر مي بينيد آمار طلاق زياد شده
به دليل اين است كه دو جوان رمز زندگي را نفهميدند و از نصايح دلسوزانه پدر و مادر بهره نگرفته اند. در ايام عيد در تجمعات خانواده ها يكديگر را نصيحت، ارشاد و هدايت كنيم.
آيت الله موحدي كرماني ادامه داد: جهاد و دفاع بايد براي ما الگو باشد، به بركت دفاع و جهاد مردم از ذلت نظام استكباري خارجي و سلطه داخلي نجات پيدا كردند.

وي گفت: جرأت ايستادن در مقابل فتنه گران از مسائل مهم زندگي اميرالمومنين بود و  داعشي ها دنباله هاي خوارج  هستند.

­­خطيب نماز جمعه تهران گفت: خريد كالاي ايراني موجب تقويت اقتصاد كشور مي شود و چرخ هاي توليد را به حركت در مي آورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما ؛ آيت الله موحدي كرماني در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي و نامگذاري امسال به حمايت از كالاي ايراني افزود: خريدار بايد احساس كند هنگامي كه جنس ايراني را مي خرد از اقتصاد داخلي حمايت كرده است و اگر كالاي خارجي را بخرد از اقتصاد خارجي حمايت مي كند.
وي گفت: البته شرط اين امر بالا بودن كيفيت كالاست و مسئولان بايد كيفيت كالاهاي ايراني را بالا ببرند تا بتواند با كالاي خارجي رقابت كند و اگر چنين شود فرهنگ روي آوردن به كالاي خارجي و قاچاق كالا از بين مي رود.
­خطيب جمعه تهران افزود: خريد كالا بايد از خود مسئولان كشور شروع شود چرا كه مردم به مسئولان بيشتر شبيه هستند تا به پدران خود و وقتي مسئولان كاري انجام دادند آن را اعلام كنند و به شعار اكتفا نكنند.
آيت الله موحدي كرماني همچنين با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در روز اول فروردين در حرم مطهر رضوي گفت: مقام معظم رهبري از مردم بابت حمايت از شعارهاي اصلي انقلاب تشكر كردند و من نيز به مردم تبريك مي گويم كه در حفظ شعارهاي انقلاب موفق بوده اند.
وي افزود: قبل از انقلاب كشور ما وضع بدي داشت و در سلطه بيگانگان بود و قاجار با تضمين روسيه روي پاي خود ايستاد و رضاخان را انگليس آورد و برد و محمدرضا را آمريكا تجديد سلطنت كرد و در مقطعي روسيه و انگليس، ايران را بين خود تقسيم كردند.
­خطيب نماز جمعه تهران گفت : طبق فرموده رهبر معظم انقلاب آزادي در كشور ما هست و آنان كه مي گويند آزادي نيست بي انصاف هستند چرا كه انسان ها به راحتي نظر خود را مي گويند.
آيت الله موحدي كرماني افزود : در حوزه عدالت كارهاي زيادي انجام شده و كارهاي زيادي باقي مانده است و با هدف ايده آل فاصله زيادي داريم.
وي گفت: از ظرفيت كشور استفاده نشده چرا كه ما 10 ميليون جوان فارغ التحصيل دانشگاهي و 4 ميليون دانشجو داريم و بايد از اينها به بهترين نحو ممكن استفاده شود.
­خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به ايام البيض و آغاز اعتكاف افزود: اعتكاف عمل ارزنده و فرصت خوبي براي انسان هاست و بركات زيادي دارد و سيره انبياء هم در برخي مقاطع اعتكاف بود و پيامبر اكرم (ص) در غار حرا اعتكاف مي كرد و به كعبه مي نگريست و آيا مسلمين نيز مانند پيامبر در اين فكر هستند كه حرمين شريفين را آن گونه كه خدا مي خواهد عزت بخشند؟
آيت الله موحدي كرماني گفت: يكي ديگر از بركات اعتكاف نعمت هايي است كه خدا به انسان ها مي دهد و حضرت ابراهيم (س) هم زماني از بت پرستان عزلت گزيد و خدا به بركت آن اسحاق و يعقوب را به او بخشيد.
وي افزود: اعتكاف فرصت خوبي براي رجوع به فطرت پاك انسان هاست و جوان ها سعي كنند در اين مدت به خود برسند و اعمال خود را بررسي و در آن فكر كنند و ادعيه را به حال مناسب آن بخوانند تا از بركات اين عمل مبارك بهره مند شوند.