دوستی ونزوئلا با ایران راهبردی است

  پرینت
شناسه خبر : 2828 | تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ |

ندای گیلان:از جمهوری اسلامی ایران که از ما نسبت به فرمان اجرایی ایالات متحده آمریکا حمایت کرده، تشکر می کنیم. دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز صبح جلسات بسیار خوب و مذاکرات مثمر ثمری میان وزرای دو کشور انجام شد. بسیار خوشحالم که امروز […]

ندای گیلان:از جمهوری اسلامی ایران که از ما نسبت به فرمان اجرایی ایالات متحده آمریکا حمایت کرده، تشکر می کنیم.

دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز صبح جلسات بسیار خوب و مذاکرات مثمر ثمری میان وزرای دو کشور انجام شد. بسیار خوشحالم که امروز به همراه وزیر نفت در ایران حضور داریم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران که از ما نسبت به فرمان اجرایی ایالات متحده آمریکا حمایت کرده، تشکر می کنیم. فرمان باراک اوباما در رابطه با ونزوئلا نهم مارس صادر شد که به صورت غیر واقعی و غیر منطقی ونزوئلا را تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: ما در جلسه امروز توانستیم مروری بر چارچوب همکاری ها در زمینه سیاسی، اقتصادی، تجاری و انرژی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایران و ونزوئلا از اعضای فعال اوپک هستند و امیدواریم این همکاری ها در حفظ منافع دو کشور مثمر ثمر باشد؛ البته به این موضوع شک نداریم. ونزوئلا عضو غیردائم شورای امنیت است و در این چارچوب خوب است بدانید که ما به دنبال سیاست های انقلابی صلح طلب در چارچوب حقوق بین الملل هستیم و به اعمال منشور سازمان ملل به ویژه آنجایی که بحث یکسانی دولت ها و کشورها مطرح می شود، تاکید داریم.

وی در پایان گفت: ونزوئلا همواره در چارچوب حقوق بین المللی راه خود را ادامه خواهد داد و با هر گونه یک جانبه گرایی مخالفت می کند. در پایان پیام دوستی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را به دولت و ملت ایران تقدیم می کنم که در واقع دوستی ما با دولت و ملت ایران راهبردی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.