جو بایدن در جریان سفر اخیرش به نیویورک در جمع حامیانش ادعا کرد به این دلیل که دموکراسی آمریکا تحت تاثیر حضور ترامپ در خطر است، در انتخابات 2024 این کشور مجددا شرکت می کند.

به گزارش ندای گیلان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در حال جمع آوری پول برای راه اندازی مجدد کارزار انتخاباتی‌ است، در حاشیه سفر خود به نیویورک با اشاره به نگرانی‌ها در رابطه با سن بالای وی اعلام کرد قصد دارد مجددا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند چرا که دموکراسی آمریکا تحت تاثیر حضور ترامپ همچنان در خطر است.

بایدن ۸۰ ساله که برای دیدار با رهبران جهان در حاشیه نشست مجمع عمومی به نیویورک رفته، عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از حامیانش ضمن اشاره به صحبت‌هایی که در رابطه با سن بالایش برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد که بسیاری از مردم آمریکا بر روی سن من تمرکز کرده‌اند. من این موضوع را کاملا متوجه می‌شوم و بهتر از هر کس دیگری این نگرانی‌ها را می‌فهمم.

بایدن در صحبت‌های دیروزش خطاب به مردم گفت: من در انتخابات ریاست جمهوری، مجددا شرکت خواهم کرد چرا که معتقدم، دموکراسی ما در خطر است. وی در ادامه با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ عنوان کرد: هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که ترامپ و جمهوری خواهان قصد دارند دموکراسی آمریکایی را نابود کنند.

قرار است جو بایدن امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. انتظار می‌رود که وی در این سخنرانی به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهد. گفته شده که موضع‌گیری وی در این سخنرانی به گونه‌ای است که قصد دارد جهان را برای مقابله با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با خود همراه کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در جریان مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با شبکه ان‌بی‌سی داشت، خاطر نشان کرد با پوتین به خوبی کنار آمده است. با این حال بایدن موضع سختی را در مورد پوتین اتخاذ کرده و پیشتر نیز در جریان صحبت‌هایش از پوتین به عنوان یک دیکتاتور یاد کرد و در انتقاد از همراهی ترامپ با رئیس جمهور روسیه گفت: من به هیچ وجه در کنار دیکتاتورهایی مانند پوتین نمی‌مانم. شاید ترامپ و دوستانش بتوانند با این موضوع کنار بیایند، اما من نمی توانم.

طبق نظرسنجی‌ها در آمریکا، ترامپ در حال حاضر با اختلاف نسبت به دیگر رقبایش، نامزد پیشتاز  حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴  است. او در سال ۲۰۲۰ با شعار «دوباره آمریکا را بزرگ می‌کنیم» رقیب اصلی انتخاباتی بایدن شد اما در نهایت از وی شکست خورد؛ موضوعی که به باور برخی تحلیلگران آمریکایی امکان دارد مجددا در انتخابات پیش رو تکرار شود./فارس