سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند کاهش تدریجی ۲۰ تا ۲۵ درجه ای دمای هوای گیلان از شنبه شب تا اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مازیار غلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده جریانات جنوبی در منطقه است؛ بنابراین به تناوب تا  روز شنبه  ورزش باد گرم  شدید و یا خیلی شدید پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: طی روز شنبه به سبب گذر امواج کم و بیش ناپایدار، گاهی افزایش ابر و رگبار باران دور از انتظار نیست؛ ضمن آنکه از روز یکشنبه با ورود سامانه سرد و بارش زا؛ کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی (به تدریج بارش مخلوط برف و باران / برف) و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و وزش باد(گاهی شدید و یا خیلی شدید) تا سه شنبه مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشه های امروز هواشناسی؛  برای روز یکشنبه در نواحی جلگه ای استان باران و در ارتفاعات شاهدبارش برف خواهیم بود؛   اما برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در شهرهای استان نیز بارش برف را داریم.

غلامی همچنین  به وزش باد گرم طی چندین روز اخیر در استان اشاره و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته؛   به ترتیب در لاهیجان ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و در لوشان  صفردرجه سانتی گراد ثبت شده است.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان؛  بیشینه و کمینه دمای هوای رشت مرکز استان نیز ۲۷ و ۲۰ درجه سانتی گراد گزارش  شده است.