عصر امروز آیین معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان برگزار شد

به گزارش ندای گیلان،عصر امروز در مراسمی با حضور دکتر محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانها وزارت صنعت, معدن و تجارت, احمدی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان, حسنی نماینده مردم رشت, لاهوتی نماینده مردم لاهیجان و دکتر جمالی نماینده مردم رودبار و جمعی از مدیران بخش های دولتی و خصوصی آیین معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان برگزار شد(گزارش تصویری).
مهندس پورعلی، بعنوان نماینده بخش خصوصی در این مراسم با تاکید براینکه استان گیلان همواره چوب سرسبزی خود را خورده , گفت: همه مسئولین  استان به فوریت در تصمیم گیری حوزه کشاورزی, صنعتی و گردشگری مردد بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت تامین نقشه راه در ورود سرمایه گذار به گیلان تصریح کرد: استان گیلان سالهاست که با معضل بیکاری درگیر است و از آنجاییکه با سرمایه گذاری در بخش صنعت می‌توان بخش عظیمی از معضل اشتغال را حل کرد باید به همه نکات مربوط به ورود سرمایه گذار توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه گیلان رتبه  سیزدهم را در صنعت دارد افزود: در سه سال اخیر این استان به لحاظ تعدادی رتبه سوم و به لحاظ پرداختی رتبه چهارم در رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.
 
نماینده مردم رودبار نیز با اشاره به عدم رشد و تناسب بخش ها و حوزه های مختلف صنعت استان اذعان داشت: لازم است تا ضمن همراهی مسئولین کشوری و استانی با مهندس دلق پوش استان را به طراز واقعی خود برسانیم.
منوچهر جمالی در خصوص برداشتهای غیر مجاز از معادن استان گفت: در سال 94 مجوز برداشت از معادن استان 3 میلیون تن بوده اما آمار مصرف 15 میلیون تن بوده و این نشان از یک اتفاق ناگوار در بخش معادن است که باید مورد توجه آقای مهندس دلق پوش باشد.
دکتر حسنی نماینده مردم رشت بیش از 90 درصد مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان را بحث اشتغال و افراد جویای کار عنوان کرد و گفت: گیلان و این سازمان اگر با تمام توان خود کار کند نمره یک از بیست را نخواهد گرفت.
نماینده مردم رشت در مجلس نیز واردات بی مورد را تنها مشکل صنعت عنوان کرد و گفت: همه استانهای کشور به جز گیلان در اوایل انقلاب از تسهیلات ارزان قیمت در راستای توسعه صنعت استفاده کردند.
احمدی پور نیز در این مراسم سازمان صنعت, معدن و تجارت را سازمانی گسترده خواند و اذعان داشت: همه امور روزمره زندگی ما متصل به وزارت صنعت و معدن و تجارت است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با قدردانی از مهندس آراسته سرپرست سازمان صنعت, معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: سازمان صنعت, معدن و تجارت یکی از مجموعه هایی است که میتواند بسترساز توسعه استان باشد.
وی افزود: به طور حتم هیچ جای دنیا تنها با تکیه بر یک بخش نمیتواند خود را ارتقا دهد , لذا  باتوجه به شرایط و پتانسیل استان و داشتن طرحی منسجم و راه کارهای تعریف شده می‌توان به توسعه یافتگی دست یافت.
 احمدی پور با تاکید بر عدم جدایی صنعت و کشاورزی اظهار داشت: ما سالهای اخیر در بحث صنایع سلولزی توفیقات زیادی داشته ایم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به سه میلیون جمعیت شناور استان بیان داشت: ما نیازمند آنیم که مدیران ارشد و برنامه ریز در کشور هستیم.
وی با تاکید بر اینکه حاکمیت به دنبال آرامش, آسایش و جلب رضایتمندی است خاطرنشان کرد: گیلان در حمل و نقل استانی منحصر به فرد است,و در این شرایط گیلان می تواند برای 7 الی 8 استان دیگر استان معین باشد.
 احمدی پور تصریح کرد: ما در 4 سال گذشته بیش از 87 درصد زمان که شرایط بهبود کسب و کار بود, گیلان حائز رتبه اول بود.
مهرداد لاهوتی نیز با اشاره به عصبانیت ترامپ از فعالیت سپاه ایران اذعان داشت: این عصبانیت حامل موفقیت دیپلماسی دولت ایران است.
نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: ترامپ که مدعی داشتن بزرگترین ارتش دنیا در کشور خود است امروز از اقتدار سپاه ایران عصبانی و ترسیده و ما نیز از این عصبانیت ترامپ به وجود سپاه ایران به خود می بالیم.
وی افزود: در برنامه اول و دوم دولت به ما گفتند که با ورود صنعت به شمال کشور به کشاورزی , محیط زیست. و گردشگری آسیب زده خواهد شد در حالی که در کنار گردشگری و کشاورزی میتوان صنعت را نیز داشت.
لاهوتی در توضیح وضع جدید صنایع استان یادآور شد: در گیلان 2600 واحد صنعتی دارد که نیازمند مراقبت است.
نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با تاکید بر فعالیت 20 الی 30 درصدی اکثر واحدهای تولید استان یادآور شد: در 4 ماهه نخست امسال با افزایش 25 درصدی واردات و کاهش 15 درصدی صادرات مواجه بودیم, لذا با وضع موجود صادرات و واردات نمی‌توان کشور را از رکود خارج کرد.
وی با تاکید بر فراهم بودن امکان تولید بسیاری از کالاهای وارداتی در کشور گفت:  گیلان حلقه ای از زنجیره بهم پیوسته است, لذا اگر ما نگاه خود را به واردات کاهش و به صادرات افزایش دهیم شاید بتوانیم موفق شویم.
لاهوتی در خصوص رفع بیکاری در کشور یادآور شد: برای رفع بیکاری در کشور باید سالیانه 77 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی در اشاره به 1100 واحد صنعتی در دست اقدام به تاسیس در گیلان گفت: 50 درصد این واحدها از پیشرفت 50 درصدی برخوردارند, لذا صیانت از وضع موجود اولین گام در توسعه صنعت استان است.
نماینده مردم شهرستان لنگرود در خانه ملت از تمایل و تلاش زنگنه وزیر نفت در جذب و آوردن صنایع پتروشیمی به گیلان خبرداد و گفت: با ورود یک سرمایه بزرگ در راستای ایجاد اشتغال می توان به موفقیت های بزرگ دست یافت.
دکتر محمدرضا فیاض نیز وجود جمعیت شناور در استان را ظرفیتی بی بدیل خواند و گفت: شاید در کل کشور دو الی سه استان شرایطی مثل گیلان را داشته باشد.لذا شایسته است تا عشری از اعشار این جمعیت در استان سرمایه گذاری کنند.
معاون توسعه , مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت, معدن و تجارت استان با اشاره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی گفت: اشتغال و تولید نوک سازمان صنعت معدن و تجارت است و 40 درصد تامین اشتغال کشور برعهده وزارت صنعت و معدن است.
وی با اشاره به سابقه کاری فرهاد دلق پوش در مرجع قانون گذاری گفت: امسال بخش دوم طرح مربوط به رسیدگی واحدهای کوچک در برنامه کاری قرار دارد سال گذشته 24 هزار واحد صنعتی با اعتبار بخشی 17 هزار میلیارد تومانی تحت پوشش این طرح قرار گرفت.
دکتر فیاض با اشاره به ورود 6 هزار طرح نیمه تمام در چرخه تولید طی سال جاری تصریح کرد: ما باید در یک برنامه ریزی منسجم و رها کردن مشکلات گذشته امکاناتی برای رفع مشکلات این حوزه گام هایی برداریم.
فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان استان را دروازه ورود سرمایه گذاران اروپا خواند و اذعان داشت: ما برای ورود سرمایه گذار در گیلان فرش قرمز پهن خواهیم کرد و در حوزه صنعت معدن و تجارت استانی معروف خواهیم شد.

نماینده اسبق مردم آستارا در مجلس با تاکید بر ضرورت تحکیم روابط انسانی خاطرنشان کرد: با شفاف سازی, راستی آزمایی, قانونمداری و صداقت همه موانع در زمینه اشتغال استان را برطرف خواهیم کرد.