رهبر انقلاب تاکید کردند: دفاع مقدس دوران پرحادثه، پرمعنا و پرفایده‌ای است و از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است.

به گزارش ندای گیلان،‌ در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبری در این دیدار به این شرح است:

**این جلسه یکی از بهترین و لازم‌ترین جلساتی است که در این حسینیه منتسب به امام بزرگوار تشکیل می‌شود.

**تمجید از پیشکسوتان وظیفه همه است. پیشکسوت هر رشته‌ای برای علاقمندان به آن رشته محترم است.

**دفاع مقدس دوران پرحادثه، پرمعنا و پرفایده‌ای است و از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است. بنابراین پیشکسوتان این واقعه مهم قطعا باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرند.

**من مراتب احترام و ارادت خود را به شما پیشکسوتان عزیز چه کسانی که اینجا حضور دارید و چه آنها که در شهرهای مختلف عرایض من را می‌شنوید و در جلسات حضور دارید و چه ده‌ها هزار نیروی دیگر که در جلسات نیستند، عرض می‌کنم.

**در واقع پیشکسوتان مصداق السابقون‌الاولون و السابقون السابقون هستند یعنی کسانی که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند، آن هم در میدان سختی مانند میدان جنگ و جهاد و فداکاری بنابراین تمجید از اینها وظیفه همه ماست.

**نسل جدید خیلی از مسائل را نمی‌داند. وقتی حرفی از دفاع مقدس می‌شود می‌بینیم جوانان خیلی اطلاع ندارند.

**حقایقی که در دفاع مقدس ما به آن توجه داریم دیگر امروز ادعا نیست. روزی ادعا می‌کردیم که تمام قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگند. اما الان خود کسانی که می‌گفتند ما فقط ادعا می‌‌کنیم خودشان اعتراف به این مسئله می‌کنند.

**حمله نظامی به کشور بعد از انقلاب غیرمنتظره نبود چرا؟ برای خاطر اینکه بله حمله را صدام کرد ولی پشت سر او استکبار جهانی قرار داشت بیشتر غرب و کفه دیگر هم رژیم شوروی و کشورهای نزدیک به آن پشت صدام بودند.

**اینها صدام را تشویق کردند البته خود او هم قدرت‌طلب بود و قول دادند از او پشتیبانی کنند و به قولشان هم عمل کردند پس طرف جنگ صرفا صدام نبود بلکه نظام سلطه بود. حمله این‌ها به نظام انقلابی امری طبیعی است برای اینکه این‌ها به شدت از انقلاب عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی انجام داد که شاید خیلی از ماها ملتفت ابعاد آن نبودیم. انقلاب اسلامی ایران صرفا این نبود که یک شکست سیاسی مقطعی به آمریکا و نظام سلطه وارد کند، این تهدید امپراطوری نظام سلطه بود. هر انقلابی که نتوانند آن را ساقط کنند در نهایت این چنین جنگی را در پیش رو دارد.

**بعضی فکر می‌‌کنند بعد فتح خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم جنگ تمام می‌شد. حالا عده‌ای بگویند چرا با عرق جنگ کردید؟ انگار ما لشکرکشی کردیم به عراق. یا چرا بعد فتح خرمشهر به عراق رفتید و جنگ را ادامه دادید؟ بعد از قبول قطعنامه عراق به ما دوباره حمله کرد. بعد از آن قضیه مرصاد شروع شد.

**فکر می‌‌کنند بعد از واقعه خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم کار تمام می‌شد؛ بلکه دشمن تازه شروع می‌کرد. این بی‌مسئولیت اظهارنظر کردن یکی از ابتلائات است که وجود دارد. نظام سلطه می‌خواست ملت ما را به زانو در بیاورد.

**هدف صدام در مرحله اول جدا کردن خوزستان از کشور بود مردم بخش‌هایی که می‌خواستند از ایران جدا کنند، ایستادند و فریب وسوسه‌های عرب بودن و هم‌زبان بودن را نخوردند

**خودم در اطراف اهواز خانواده عربی را دیدم که بعد از رفتن بعثی‌ها با دیدن ما مثل اینکه جشن بگیرند شاد شدند. وسوسه‌ها نتوانست این افراد را سست کند.

**یکی از اهداف این بود که صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند. هدف نهایی و اساسی این بود که باب مقاومت بسته شود.

**قدرت انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) و خصوصیات برجسته ملت ایران باعث شد که  تهدید جنگ تبدیل به فرصت شود.

** میخواستند نشان دهند اگر کسی علیه آمریکا قیام کند سرکوب خواهد شد. دفاع مقدس عرصه‌ای شد برای بروز برترین سجایای ملت ایران و همه کشور عمق دفاعی جبهه‌ها شدو

**یکی دیگر از دستاوردهای جنگ اتحاد ملت بود. دفاع مقدس مردم را یک پارچه کرد، مردم را متحد کرد و ملت ایران تمام اهداف آمریکا از  جنگ تحمیلی را خنثی کرد.  دفاع مقدس بود که توانست سپاه را با این نظم و تدبیر به میدان بیاورد و محبوبیت نیروهای مسلح بیشتر شد.

**دفاع مقدس یک درسی داشت و آن اینکه صیانت کشور و بازدارندگی کشور از دست‌اندازی دشمن با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم. همان اوایل هم برخی معتقد به تسلیم بودند اما با شکل‌های مختلفی که امام در بخش‌ها و مراحل مختلف محکم ایستاد. در مجموعِ جهاد دفاع مقدس ملت ایران فهمید پیروزی، پیشرفت و عقب راندن دشمن و صیانت کشور با مقاوت به دست می‌آید نه تسلیم. این اصلی برای ما شد که ما از این اصل بسیار در مقاطع و حوزه‌های مختلف استفاده کردیم و می‌کنیم.

این دیدار هم‌اکنون در حال برگزاری است.

خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع: ایلنا