معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در مسایل خارجی، دولت در مورد تحریم‌ها و توافق هسته ای با پشتیبانی نظام و محوریت مقام معظم رهبری تدبیر کرده است، گفت: برجام نتیجه تلاش دولت و حمایت نظام است که با پشتیبانی مقام معظم رهبری از مذاکرات محقق ‌شد.

به گزارش نداي گيلان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در مسایل خارجی، دولت در مورد تحریم‌ها و توافق هسته ای با پشتیبانی نظام و محوریت مقام معظم رهبری تدبیر کرده است، گفت: برجام نتیجه تلاش دولت و حمایت نظام است که با پشتیبانی مقام معظم رهبری از مذاکرات محقق ‌شد.

محمد احمدی‌ پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امروز 25شهریور، در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان که در سالن شاهد و ایثارگر برگزار شد، با بیان اینکه کار در حوزه کتاب یکی از ماندگارترین و اثرگذار‌ترین فعالیت‌ها در جامعه است، اظهار کرد: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی کار بسیار سخت و پرمشقتی است که به نیروی انسانی متخصص و کارآمد نیازمند است.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های فرهنگی کار آسانی نیست، افزود: فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی یکی از بخش های مهم فعالیت های فرهنگی است که به‌ عنوان یک کار جهادگونه نقش به‌سزایی در این عرصه ایفا می کند.

احمدی پور با اشاره به اینکه جایگاه کتابخانه و کتابدار همواره باید ارج نهاده شود،تصریح کرد: ساختمان 400 متری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در شرایط اخیر دو برابر شده است؛ اینها اقدامات کمی نیست که با وجود مشکلات اقتصادی، با توانی مضاعف انجام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در سال های گذشته کتابخانه ها تنها منبع دریافت مکتوب کتاب بودند، تاکید کرد: پیشرفت ها و فناوری های جامعه امروزی، شاید در شرایطی خاص موجب کمرنگ شدن نقش کتابخانه ها شده باشد، اما این امر فعالیت اثربخش کتابداران را می طلبد که با ذوق و سلایق خود کتابخانه ها را پویا نگه دارند.

وی با بیان اینکه باتوجه به تجهیزات نوین در فضای مجازی، افزودن تعداد کتابخوانان کاری سخت است،ادامه داد: تحقق این امر نیازمند تلاش مضاعف است که با بهره گیری از نیروهای متخصص و برنامه ریزی مدون عملیاتی شود.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ همواره از موضوعات مهم برای تمامی نظام‌ها بوده است، بیان کرد: باتوجه به شرایط جامعه امروزی، مقوله فرهنگ طی سال‌های آتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه ایران همواره همچون سایه شومی بوده است، گفت: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید، تورم کاهش داده شد و رکود از منهای شش درصد به مثبت سه درصد رسید؛ یعنی شاهد رشد 9 درصدی بوده ایم که اثرات مثبت زیادی بر اشتغال و بهبود معیشت مردم داشته است.

وی با بیان اینکه در مسایل خارجی، دولت در مورد تحریم‌ها و توافق هسته ای با پشتیبانی نظام و محوریت مقام معظم رهبری تدبیر کرده است، یادآور شد: برجام نتیجه تلاش دولت و حمایت نظام است که با پشتیبانی مقام معظم رهبری از مذاکرات محقق ‌شد.

احمدی پور با بیان اینکه با اجرای برجام منابع ما آزاد می‌شود و اموال بلوکه شده کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها باید در چارچوب تغییر روش در استفاده از منابع در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: نزاع فردی که منجر به برخورد فیزیکی نمی‌ شود پر رونق‌ترین آسیب‌ اجتماعی استان گیلان است؛ لذا فرهنگ کتاب و مطالعه باید در این مقوله ورود کند و با فرهنگ سازی درست به کاهش رفتارهای پرخطر در جامعه بیانجامد.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی جامعه کنونی محسوب می‌شود، تاکید کرد: جایگاه متوسط استان گیلان در مقوله طلاق به نسبت کشور، نیازمند بسی تامل و فرهنگ سازی سازنده است؛ فرهنگ مطالعه و کتاب باید به ارایه مطالب ارزنده در خصوص تحکیم بنیان خانواده بپردازد.

احمدی‌پور با اشاره به پروژه‌های نیمه ‌تمام تالار و کتابخانه مرکزی شهر رشت، یادآور شد: در سفر هیأت دولت به گیلان اتمام پروژه‌های تالار و کتابخانه مرکزی با استفاده از منابع ملی به تصویب رسیده است که امیدواریم تا پایان سال 95 محقق شود.