معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان به دستگیری ۲۲ نفر از افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی و اخلال در سایت زباله سراوان بودند اشاره کرد و گفت: پنج پلیس مصدوم شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد با اشاره به بازگشایی ورودی سایت زباله شهر رشت، اظهار کرد: از حدود ۲۰ روز پیش مردم بخش سراوان رشت در اعتراض به انباشت غیر اصولی زباله در ورودی سایت تخلیه زباله تحصن کرده و از ورود خودروهای حامل زباله به این مکان جلوگیری کردند.

وی با اعلام حمایت پلیس از مطالبات به حق مردم و تاکید بر اهمیت چاره اندیشی دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، افزود: کارکنان انتظامی برابر مصوبه شورای تأمین استان در راستای ایجاد نظم و امنیت و همچنین برابر هماهنگی با مرجع قضائی، صبح امروز در محل سایت زباله سراوان حضور پیدا کرده و با همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان نسبت به بازگشایی ورودی سایت زباله اقدام کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان، اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای سودجو با سنگ پراکنی و درگیری فیزیکی قصد داشتند مانع بازگشایی سایت زباله سراوان شوند که با هوشیاری و اشرافیت پلیس ناکام ماندند.

وی افزود: در جریان سنگ پراکنی این افراد ۵ نفر از کارکنان انتظامی مصدوم شدند که برابر گزارش‌های رسیده حال ۴ نفر از آنها مساعد و یک نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

سرهنگ رسول‌زاده تصریح کرد: ۲۲ نفر از افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی و سو استفاده از مطالبه به حق مردم سراوان بودند، شناسایی، دستگیر و پرونده آنها هم اکنون از طریق مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

وی از اقدامات همه جانبه مسئولان و متولیان امر در دستگاه‌های مختلف برای رفع معضل دفن غیر اصولی زباله خبر داد و بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص تبعات جبران‌ناپذیر زیست محیطی آن تاکید کرد.