فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیرو انتشار فیلم صید غیرمجاز ماهی به وسیله عده‌ای از صیادان صید غیرمجاز در رودخانه محسن آباد بندرکیاشهر، این متخلفان در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: به دنبال انتشار صید غیرمجاز و غیرقانونی ماهی توسط شماری از متخلفان صید در رودخانه سفیدرود در منطقه محسن آباد بندر کیاشهر با رصد و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، در عملیاتی غافلگیرانه این صیادان غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیل حسین‌پور اظهار داشت: متخلفان دستگیر شده با تنظیم سه فقره شکایت از طرف یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه برای پیگیری‌های قانونی و برخورد قاطع با متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی میزان خسارت وارد آمده از این متخلفان صید و شکار به محیط زیست را پانصد و ۲۰ میلیون ریال برآورد کرد.

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین امیدوار است با برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان صید و شکار از این پس شاهد کاهش اینگونه آسیب به محیط زیست استان باشیم.

رودخانه سفیدرود شاهرگ حیاتی و حفاظت شده جنوب دریای کاسپین و از زیستگاه‌های بسیار مهم ماهیان استخوانی و خاویاری است که در مصب خود در قلب پارک ملی بوجاق کیاشهر، به دریا می‌پیوندد. این رودخانه در فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان محل زندگی انواع سفید ماهیان، کپور ماهیان، ماهیان خاویاری و سایر زیستمندان با ارزش دریایی است. هر گونه صید در این رودخانه ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر قوانین برخورد خواهد شد.