فرمانده انتظامی رشت از دستگیری سارق حین سرقت داخل خودرو با پنج فقره سرقت در این شهرستان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: رحیم شعبانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گشت‌زنی نامحسوس ماموران کلانتری 11 شهر رشت ساعت سه بامداد اظهار کرد: ماموران پلیس متوجه حرکت مشکوک فردی در کنار یک دستگاه خودروی مینی‌بوس شدند و او را زیر نظر گرفتند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی رشت متوجه سرقت وسایل داخل خودرو توسط فرد مذکور شدند و در اقدامی غافلگیرانه سارق را دستگیر کرده و به کلانتری انتقال دادند.
فرمانده انتظامی رشت با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به پنج فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده است، تصریح کرد: بیشتر سرقت‌ها با توجه به بررسی‌های انجام شده، به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی مالباختگان در نصب موارد حفاظتی دزدگیر است.
شعبانی به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مقام قضایی به منظور سیر مراحل قانونی اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان از نگه‌داری اشیای ارزشمند، مدارک و وجه نقد در داخل خودرو اجتناب کرده و از توقف خودرو در محل‌های خلوت و کم تردد خودداری کنند.
*معرفی عامل متوقف کردن سایت به مقام قضایی گیلان
رئیس پلیس فتای گیلان نیز در جلسه مذکور به ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر یک وب‌سایت اینترنتی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: با تحقیقات از شاکی پرونده و پیگیری‌های فنی و پلیسی عامل توقف سایت و خارج کردن آن از دسترس کاربران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
ایرج محمدخانی افزود: متهم با توجه به مستندات دیجیتال کشف شده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شده است.
وی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی www.Cyberpolice.ir پلیس فتا یا ایمیل Gfata@police.ir پلیس گزارش کنند.