متهم در تحقیقات و بازجوئی‌های به عمل آمده اعتراف نمود با تهیه و خریداری شناسنامه، کارت ملی و چک‌های سرقتی با استفاده از شناسنامه یا کارت ملی سرقتی مبادرت به وصول چک می‌نمود

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهرداد مهرگان ظهر امروز در نشست فرماندهان پلیس‌های تخصصی گیلان، اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره چک و مدارک جعلی به بانک، کارآگاهان دستگیری جاعل مورد پیگیری قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان با تحقیقات پلیسی ضمن بدست آوردن چهره این متهم، دستگیری وی را با همکاری ماموران انتظامی شهرستان رشت در دستور کار قرار داده تا اینکه این متهم در حین وصول چک جعلی در بانک دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف ابزار و ادوات جعل اسناد از متهم، گفت: تیغ، سمباده، خودکار نامرئی، دستگاه شماره سریال زن، چک، حروف برگردان، چندین فقره چک مجعول از شعبات مختلف، جلد شناسنامه و چندین جلد کارت ملی از متهم کشف شده است.

مهرگان تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجوئی‌های به عمل آمده اعتراف نمود با تهیه و خریداری شناسنامه، کارت ملی و چک‌های سرقتی با استفاده از شناسنامه یا کارت ملی سرقتی مبادرت به وصول چک می‌نمود.

وی با بیان اینکه متهم پیش‌تر در حین استفاده از اسناد مجعول دستگیر و به زندان محکوم شده بود گفت: وی با تکمیل پرونده به مقام قضائی معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از شهروندان خواست هرگز اسناد و مدارک هویتی مانند شماره حساب، شماره شناسایی فردی و یا هرگونه اطلاعات محرمانه دیگری را روی پیشخوان یا میز بانک‌ها، ادارات ومغاز‌ها قرار ندهند چرا که ممکن است از این اطلاعات سوء استفاده شود.