فرمانده انتظامی رشت از کشف 3 هزار و 536 فقره سرقت و دستگیری دو هزار و 165 سارق در هفت ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ  علی رمضانی  در گفت و گویی به تشريح اقدامات پليس شهرستان رشت در هفت ماهه اول سال جاري پرداخت و در هفت ماهه گذشته از سال جاري 3 هزار و 536 فقره سرقت كشف و دو هزار و 165 سارق در کلانشهر رشت دستگير و به مقام قضائی معرفی شده اند.
وي با بيان اينكه ماموران انتظامي بالغ بر 190 کیلو و280 گرم انواع موادمخدر را در اين مدت كشف و چند باند موادمخدر را متلاشي كردند تصريح كرد: 82 قبضه اسلحه شكاري غير مجاز و 5 هزار و 410 لیتر سوخت نيز در این مدت كشف شده است.
سرهنگ رمضانی با اشاره به دستگیری 907 قاچاقچي و خرده فروش در اين مدت اظهار داشت: در 7 ماهه سال جاري چهار هزار و 142 عدد مواد محترقه غیرمجاز نیز كشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه 297 واحد صنفي به علت رعايت نکردن مقررات انتظامي، صنفي و شئونات اسلامي و عدم رعايت مقررات صنفي با دستور مقام قضائي پلمپ شدند اظهار داشت: با هماهنگي‌هاي به‌ عمل آمده با مقام قضائي، دو هزار و 137 دستگاه موتورسيكلت و هزار و 791 دستگاه خودرو به علل سرقتي بودن وسيله نقليه، داشتن دستور توقيف قضائي، عدم رعايت قوانين و مقررات، بي‌نظمي در عبور و مرور و … توقيف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از سرقت را از اولویت های مهم پلیس اعلام کرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.