جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی 18 ساله که با دایر کردن كانال تلگرامي قمار‌بازی و شرط‌بندی به تبلیغ و ترغیب براي عضویت در سایت‌های شرط‌بندی و جذب زیر مجموعه جهت کسب منافع مالی اقدام مي‌كرد خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ  علی‌اصغر امیری  در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی با کانال تلگرامی كه 3 هزار و 250 نفر عضو داشت و اقدام به آموزش شرط‌بندی و قمارآنلاین می‌کرد مواجه شدند.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به تاثیرات سوء اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی که موضوع شرط‌بندی در جامعه برجای می‌گذارد، رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌هاي مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده متهم 18 ساله در رشت شناسایی شد بيان داشت: با هماهنگي مرجع قضائي ماموران اداره مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا به محل سكونت متهم اعزام، وي را دستگير و تجهيزات رايانه‌اي مربوطه را توقيف كردند.
سرهنگ اميري با اعلام اينكه متهم در بررسي فني پليس به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را منافع مالی عنوان کرد بیان داشت: پس از تشكيل پرونده متهم به مراجع قضائي معرفي شد.
جانشين فرماندهي انتظامي گيلان با اشاره اينكه متهم به تبلیغ و ترغیب براي عضویت در سایت‌های شرط‌بندی و جذب زیر مجموعه جهت کسب منافع مالی اقدام مي‌كرده ادامه داد: این امر موجب خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور و گسترش اقتصاد پنهان در جامعه می‌شود.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه امروزه بعضي از جوانان با طمع به دست آوردن سود کلان به دام چنین کانال‌های غیرقانونی می‌افتند افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌‌ها و گروه‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس با مجرمان این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌کند.
وي خاطرنشان كرد: خانواده‌ها بايد بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند تا در دام سایت‌هایی همچون شرط‌‌بندی، قماربازی و دیگر سایت‌های مجرمانه نیفتاند زیرا گرایش به کسب پول‌های هنگفت نه‌ تنها در اغلب موارد ورشکستگی و نابودی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند، بلکه بدهی‌های سنگینی را بر آنها تحمیل كرده و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ می‌شود.
جانشين فرماندهي انتظامي استان گيلان در پايان از شهروندان خواست: از عضویت و فعالیت در کانال‌ها و گروه‌های شرط‌بندی و قماربازی خودداری كرده و فریب تبلیغات اغواکننده این سایت‌ها را نخورند، چون علاوه بر آنكه یک عمل مجرمانه و غیرقانونی را انجام داده‌اند، آگاهانه به دام مجرمان سایبری پا گذاشته‌اند.