روستاییان عزیز در انتخابات 24 خرداد 1392 تا انتخابات 29 خرداد 1396 در اوج شعور سیاسی و همسویی با شهروندان گرامی صبوری و متانت و شورِ جمع شدگی را به اوج خود رساندند تا سپهر سیاسی ایران با رنگ بنفش چشم نوازی و طنازی کند

یادداشت:سلام می‌گویم به اهالی روستا که در واقع سادگی، صداقت، صفا و صمیمیت آنان و به ویژه مهمان نوازی‌شان شهره است و خالص و ناب و سلام گرم خود را تقدیم می‌کنم به روستاییان عزیز دیارم از گیل و تالش که مهربانند و مهرگستر. شجاعت، شهامت، صبوری و سخت کوشی و پشتکار زنان و مردان روستایی شایسته ارج‌گذاری و سپاس بسیار است. و خرسندیم در تقویم کشور، 15 مهر به عنوان روز ملی روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.
عشق به جغرافیای بکرِ کوچکترین واحد سیاسی دیارم یعنی روستا عشق به زیستنِ ناب، فرهنگ، آداب و سنن و میراث معنویِ پر از تاسیون‌های(خاطرات، نوستالوژی) زیبا و فریبا است. روستا عمیق‌ترین و ساده‌ترین واژه‌ی است که با آن مانوسیم و موسیقی جاری آب حس زندگی را هزارچندان می‌کند.
کنش، تصمیم و انتخاب مردمان روستا در کوران‌های تاریخی و تاب‌راه‌های سیاسی بسیار تاثیرگذار بوده است. مردمان روستا در صبح مشارکت سیاسی و امید فلق، روزنه‌ها و پنجره‌های همگامی، همراهی و همدلی را می‌گشایند. آنان آغازگر تغییر و تبدیل هستند. گمان نبریم در زمان تصمیم و انتخاب بزرگ، این شهر است که اراده‌ی سیاسی خود را بر روستا غالب و تحمیل می‌کند. نزدیکی فکری و با هم‌شدگی مرکز ـ پیرامون به ویژه در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانگر همراستایی و داستانی در مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. دانش و بینش سیاسی مردمان روستا در حیطه شناختی به مرتبه تجزیه و تحلیل رسیده است و خود تاثیر گذارند و از مرز تاثیرپذیری و انفعال خارج شده‌اند. دستاورد مشارکت سیاسی روستایان عزیز در صبح انتخاب به روشنی آفتاب بود.
روستاییان عزیز در انتخابات 24 خرداد 1392 تا انتخابات 29 خرداد 1396 در اوج شعور سیاسی و همسویی با شهروندان گرامی صبوری و متانت و شورِ جمع شدگی را به اوج خود رساندند تا سپهر سیاسی ایران با رنگ بنفش چشم نوازی و طنازی کند. امروز پیروزی گفتمان اعتدال حاصل همگرایی و همسویی فکری مردم روستا و شهروندان است در این انتخابات پیوندهای فکری مردم محکم و مستحکم‌تر شد. جناح‌ها و نحله‌های همفکر و همگرا در این پیروزی بسیار هماهنگ عمل کردند. روستاییان عزیز با این تصمیم عملا اختلاف‌ها، تفاوت‌ها و شکاف‌ها را در مشی سیاسی و گزینش برتر کاهش دادند و در پستوی تاریخ نهان کردند. اکنون سازه‌های فکری و مطالبات ما بیش از پیش به هم نزدیک شده است و این نشانه هوشمندی و هوشیاری و گستره‌ی تدبیر و امید در دلهاست که در بزنگاه‌های حساس تاریخی بهترین دستاورد را به ملت ایران هدیه می‌دهد.
فضای آرامش و آسایش کنونی در سطح ملی و بین‌المللی حاصل انتخاب راهبردی شما عزیران است و امروز به این انتخاب می‌بالیم و نقش‌آفرینان این رویداد بزرگ را تحسین و ستایش می‌کنیم و با این پشتوانه عظیم، امروز شعار آزادی، امنیت آرامش و پیشرفت در صدر برنامه‌های محوری دولت دوازدهم قرارگرفته است.
15مهر روز ملی روستا و عشایر را به یکایک روستاییان عزيز،خونگرم، دوست داشتنی و ظریف اندیش گیلانی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
در دل من چیزی است‌، مثل یك بیشۀ نور، مثل خواب دم صبح
و چنان بی‌تابم‌، كه دلم می‌خواهد
بدوم تا ته دشت‌، بروم تا سر كوه‌.
دورها آوایی است‌، كه مرا می‌خواند.(سهراب سپهری)
علی شفاهی-عضو مجمع مشورتی توسعه استان گیلان