جلسه هماهنگی اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن به ریاست مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

ندای گیلان:جلسه هماهنگی اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن به ریاست مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مهندس حجت شعبانپور در نشست با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در دفتر وی برگزار شد، گفت: با توجه به حضور چهره‌های شاخص علمی در اولین کنفرانس ملی بتن نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس اهتمام ورزند.

وی افزود: بتن از یک‌سو‌ نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف عمرانی و ساخت و سازها دارد و از سوی دیگر بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور و صنایع با این‌ ماده ساختمانی در ارتباط است.

شعبانپور ادامه داد: بررسی نتایج و‌ آمارها، اهمیت بتن و‌ نقش آن در توسعه زیربنایی کشور را نشان می‌دهد و لذا لزوم توجه به برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت بتن بمنظور دستیابی به توسعه پایدار و حفظ منابع زیست محیطی کشور بیش از پیش وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اولین کنفرانس ملی بتن گفت: در این کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی ارائه می‌شود و این دستاوردها می‌تواند ترویج استفاده از فن‌آوری‌های نوین را در بین نیروهای متخصص ممکن کند.

شعبانپور برگزاری کنفرانس مذکور را در افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز در کنار ساختن شهری ایمن در مقابل بلایا و حوادث ضرورت دارد.

وی در ادامه این نشست از همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها خواست تا همکاری لازم را در راستای برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس داشته باشند و در عین حال از فرصت مناسب حضور چهره‌های علمی، اجرایی کشور در استان استفاده نمایند و امکان بهره‌مندی کارشناسان دستگاه خود را از این کنفرانس فراهم کنند.

در این نشست مهندس جمشید رسایی رئیس جهاددانشگاهی گیلان با بیان گزارشی از نحوه برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی بتن اظهار کرد: ما در تاریخ 16 و 17 اردیبهشت هشتمین دوره از مسابقات ملی دانشجویی بتن را در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با حضور 41 تیم از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار کردیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این رویداد علمی فراهم ‌آوردن این امکان برای شرکت‌کنندگان است که بتوانند آخرین دستاوردهای تکنولوژی‌های مرتبط با حوزه تخصصی بتن را مورد بررسی قرار دهند و با مسائل علمی و اجرایی آنها آشنا شوند.

رسایی خاطرنشان کرد: محورهای کنفرانس براساس نیازهای مباحث فنی سطح استان و کشور انتخاب شده تا نتایج تحقیقات ویژه‌ای که به صورت مداوم در این زمینه‌ها صورت می‌گیرد به علاقمندان ارائه گردد و امیدواریم با همتی که در استان موجود است و ظرفیتی که در بین فارغ‌التحصیلان رشته عمران وجود دارد بتوانیم این کنفرانس را هر ساله برگزار کنیم.

اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن با مشارکت اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و صنعتگران به میزبانی جهاددانشگاهی گیلان و دانشگاه علم و فرهنگ رشت در تاریخ 31 اردیبهشت سالجاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.