مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:به رغم همه تلاش های انجام شده در شهرستان های استان با توجه به زیرساخت ها در کشت دوم به دلیل موضوعات مربوط به زهکشی موفق نیستیم.

به گزارش ندای گیلان،مجتبی شاه نظری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه آب کشاورزی شهرستان رشت در فرمانداری جلوگیری از تغییر کاربری را از مزایای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری عنوان و اظهار کرد: گیلان در تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مقام اول کشور را دارد.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۸۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان تجهیز و نوسازی شده است.

وی اذعان کرد: به رغم همه تلاش های انجام شده در شهرستان های استان با توجه به زیرساخت ها در کشت دوم به دلیل موضوعات مربوط به زهکشی موفق نیستیم.

شاه نظری با بیان اینکه استان های مازندران و گلستان اعتبارات خوبی از صندوق توسعه دریافت کرده اند اما گیلان از این بخش محروم مانده است، افزود: زهکشی اراضی شالیزاری بستر مناسب برای فعالیت های کشاورزی فراهم می کند که نقش مهمی در حفظ کاربری اراضی و تولید در سطح ملی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت : شهرستان رشت با ۶۲ هزار و ۳۶۸ هکتار اراضی شالیزاری ۱۱ درصد از برنج کشور را تولید می کند و بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است.

مسعود اسدی پرور با بیان اینکه شهرستان رشت از پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، خاطر نشان کرد: ۲۷ درصد مرغ، ۴۲ درصد ماهی و ۲۰ درصد شیر خام استان گیلان در رشت تولید می شود.

وی تغییر کاربردی و مشکل آب را دو تهدید مهم در شهرستان رشت عنوان و تصریح کرد: یک هزار و ۸۳۰ هکتار آب بندان در شهرستان رشت داریم که در صورت احیاء می توان ۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی کرد.