قربان قربانی، مدیرآموزش و پرورش فومن در گفت‌وگو با بهجت‌نیوز با اشاره به طرح هجرت در فومن اظهار کرد: اردوهای طرح هجرت با حضور دانش‌آموزان پسر در مدارس فومن اجرا می‌شود.

ندای گیلان:قربان قربانی، مدیرآموزش و پرورش فومن در گفت‌وگو با بهجت‌نیوز با اشاره به طرح هجرت در فومن اظهار کرد: اردوهای طرح هجرت با حضور دانش‌آموزان پسر در مدارس فومن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح هجرت در هفت مدرسه فومن اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان در راستای بهسازی، نوسازی و تعمیر مدارس فعالیت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش فومن گفت: هدف از برگزاری طرح هجرت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان، استفاده از نیروی جوانی و نشاط جوانان در نوسازی مدارس، بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و برانگیختن حس مسئولیت دانش‌آموزان در نگهداری از مدارس است.

قربانی با بیان اینکه برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان از هم اکنون برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: اوقات فراغت فرصتی طلایی است که می‌تواند زمینه مناسبی برای رشد و بالندگی افراد را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه دو کانون پسرانه و دخترانه در راستای اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان فومن فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این کانون‌ها فعالیت‌هایی مانند کلاس‌های آموزش درسی، قرآن، کامپیوتر، زبان و … برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرآموزش و پرورش فومن با بیان اینکه آموزش در تمام فصول سال ساری و جاری است، اظهار کرد: فصل تابستان نیز بستر بسیار مناسب برای آموزش‌های مفید و سازنده است که شاداب سازی فضا و آموزش‌های کاربردی از مولفه‌های اصلی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

قربانی افزود: از دیگراهداف ما از اجرای این برنامه‌ها غنی سازی اوقات فراغت و پاسخگویی به نیازهای متنوع فرهنگی، آموزشی و تفریحی جوانان است .