انتقاد از فضای موجود در دولت قبل منحصر به بیانات دانشجویان نبوده و حتی رئیس هیئت امنا نیز نسبت به آن واکنش نشان داد و اظهار داشت که در آن زمان ما را عنصری نامطلوب می دانستند!

تدبیر 24 نوشت:

دیدار تشکل های دانشجویی، فعالان دانشجویی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با آیت ا… هاشمی رفسنجانی درحالی برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود که بوی آزادی بیان می داد.

فعالین دانشجویی ضمن بیان نقطه نظرات و بیان مسائل خود در حوزه تشکل ها، درخصوص وضعیت سیاسی و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری انقلاب مطالبی را عنوان نمودند.
فضای حاکم بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد گویا هنوز متاثر از دوران دولت قبل است. فضایی که همواره انتقاداتی بسیار را به همراه داشت و دانشجویان در امور کارهای تشکلی خود نیز با مشکلات آن دست و پنجه نرم می کنند.

انتقاد از فضای موجود در دولت قبل منحصر به بیانات دانشجویان نبوده و حتی رئیس هیئت امنا نیز نسبت به آن واکنش نشان داد و اظهار داشت که در آن زمان ما را عنصری نامطلوب می دانستند!

حاشیه قابل تامل جلسه امروز، اعتراض تعدادی از دانشجویان به نحوه گزینش نمایندگان آنان برای ایراد سخنرانی و اعتراض و نحوه عملکرد مسئولین قبلی و فعلی تشکل بود.

این اعتراض به قدری شدید بود که در حین سخنرانی یکی از حاضرین، معترضین درحضور رئیس تشخیص مصلحت نظام، خطاب به سخنران فریاد برآوردند که شما نماینده چه کسانی هستید؟ و حرف ما چیز دیگری است. این اعتراضات در زمانی به اوج خود رسید که یکی از سخرانان خطاب به آیت الله با اشاره به مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد که در کنار آیت الله نشسته بود درخصوص عدم شفایت های مالی، نحوه مدیریت، حذف نیروهای معتدل و همسو، عدم تخصیص بودجه برابر به تشکل ها، دخالت در تشکل ها و … تذکر داد و برای وی قطعه شعری خواند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پس از پایان سخرانی ها و درحال عزیمت به جایگاه ایراد بیانات، بار دیگر با اعتراض افرادی روبرو شد که ادعا داشتند که صحبت هایشان از زبان نمایندگان بیان نشده است. حضرت آیت الله نیز همچونان که از مناعت طبع و بزرگواریشان انتظار می رفت در پاسخ گفت : اگر احساس می کنید حق شما ضایع شده، بفرمایید و صحبت کنید. وی نیز با دراختیار داشتن تریبون، نقطه نظرات خود را در انتقاد از وضعیت مدیریت گذشته بیان و درخواست تشکیل کمیته ای حقیقت یاب را به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با مشاهده اتفاقات و بیان اینکه در جریان برخی اختلاف نظرها هستم، اظهار داشت : بنده داوری نمی کنم ولی می بایست کمیته ای تشکیل داد و موضوع را رسیدگی کرد. ایشان همچنین اظهار داشتند که در زمان دانشجو یک ناظر خیالی در امور دانشگاه وجود داشت که هرچه از وی گزارش میخواستیم، ارائه نمی داد و کاری از پیش نمی برد.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه به دنبال بین المللی کردن دانشگاه آزاد هستیم خاطر نشان کرد، در زملن احمدی نژاد کار ما را دشوار کردند.

ایشان همچنین اظهار داشتند که ما برای دانشگاه آزاد جیبی ندوخته ایم و دانشگاه برای شما دانشجویان است و همانند وقف است.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن برشمردن دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا افزود : پس از آموزش و پژوهش به دنبال ارائه اثرات پژوهش هستیم و در این راستا پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود و دانشجویان می تواندد با استفاده از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی موجود در سراسر کشور به توسعه پژوهش بپردازند و با امکانات ارائه شده، نسبت به تاسیس شرکت های دانش بنیان با تسهیلاتی خاص اقدام نمایند.

وی نقش مردم در رشد دانشگاه آزاد اسلامی را غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود: چیزی که در این میان قابل توجه است و شاید آن زمان کسی به آن چندان توجه نمی کرد این است که اقداماتی که از اقیانوس مردم تغذیه می شود، با اصالت و دوام است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در اوایل انقلاب همه زحمت بر روی دوش مردم بود و بدون آنها نمی شد طلسم شاهنشاهی را شکست؛ شاید نقش ما در آن زمان تنها در حد دعوت از مردم بود، آنها جنگ را حل کردند و تا امروز هم در تمام کارها کمک ما هستند.

اضافه کرد: در دانشگاه آزاد ریشه کار را به دل مردم بردیم و توانستیم موفق باشیم.

وی با اشاره به این که در زمان تاسیس این دانشگاه کارها به بخش خصوصی واگذار نمی شد، گفت: امام (ره) به خوبی مشکل را حل کردند و ما توانستیم دانشگاه آزاد را تاسیس کنیم

سخنرانی آیت ا.. هاشمی رفسنجانی در جمع دانشجویان پس از تکمیل در این پایگاه خبری به صورت کامل منتشر خواهد شد .

بنابر این گزارش، در پایان مراسم هم با حاشیه هایی از سوی برخی طیف های حاضر در این جلسه دانشجویی همراه بود