رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت در سوریه اظهارنظر کرد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت در سوریه اظهارنظر کرد. وی مدعی شد که آمریکا داعش را نابود کرده است و این کشور نباید خود را بیش از این در درگیری‌های محلی دخیل کند.

ترامپ طی پیامی توئیتری نوشت: «آمریکا بنا بود ۳۰ روز در سوریه بماند. از این قضیه سال‌ها گذشته است. ماندیم و بیشتر در جنگی که هیچ هدفی نداشت، فرو رفتیم. زمانی که به کاخ سفید آمدم، داعش در منطقه ریشه دوانده بود. به‌سرعت داعش را ۱۰۰ درصد شکست دادیم و هزاران تروریست را نیز دستگیر کردیم که بیشترشان اهل اروپا هستند. اروپایی‌ها نمی‌خواستند آن‌ها را پس بگیرند و گفتند که باید آن‌ها را در آمریکا نگاه داشت. من گفتم نه! ما به شما لطف کردیم و حالا شما می‌خواهید آن‌ها را با هزینه بالا در زندان‌های آمریکا نگاه دارید. این زندانی‌ها برای خودتان هستند و باید دادگاهی‌شان کنید.»

ترامپ همچنین عنوان کرد که حمایت از نیروهای نظامی کُرد حاضر در سوریه بسیار پرخرج است.

وی افزود: «کُردها با ما می‌جنگیدند، اما برای این کار پول بسیار زیادی خرج‌شان می‌کردیم. آن‌ها دهه‌هاست که با ترکیه می‌جنگند. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق و سوریه و کردها باید خودشان مشکلات‌شان را حل کنند»