دبیر شورای عالی امنیت ملی به مسئولیت کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدوارم که مجموع بحث‌های صورت گرفته در این کمیسیون و شورای عالی امنیت ملی خروجی واحد پیدا کند.

به گزارش نداي گيلان:  علی شمخانی بعد از حضور در جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام در جمع خبرنگاران درخصوص مباحث این نشست گفت: نمایندگان سؤالات و نگرانی‌هایی در ابعاد مختلف امنیتی و نظامی، سوابق بحث هسته‌ای و نحوه نگاه به برجام داشتند که روشنگری های لازم صورت گرفت.

شمخانی اضافه کرد: تلاش گذشتگان و فعالیت دوستان امروزی ما در مذاکرات هسته‌ای به نیل به متن برجام منجر شد لذا نباید تلاش گذشتگان را در ابعاد مختلف فنی، حقوقی، سیاسی و داخلی نفی کرد و در نگاهی منصفانه، نباید زحمات گذشتگان نادیده گرفته شود.

وی افزود: نفی کار گذشتگان و همچنین نفی فشردگی زحمات تیم مذاکره کننده امروزی هر دو کار خطایی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جلسات کمیسیون برجام را مؤثر در روشنگری اذهان دانست و تصریح کرد: باید فضایی فراهم شود تا مجلس نقش تاریخی خود را درخصوص برجام ایفا کند و در فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه وزین و مؤثر خبرگان نیز اشاره شد که مجلس یکی از ارکان مؤثر در بحث برجام است.

شمخانی تاکید کرد: در این راستا باید بدون هیچ محدودیتی مبتنی بر مصالح ملی فضای بررسی برجام را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیم واحد درخصوص برجام گفت: امیدواریم با اجماع ملی در عبور از این مرحله و آمادگی برای مقابله با هرگونه قرائت غلط از برجام ازجانب حریف و همچنین سدسازی در مقابل نفوذ احتمالی که یکی از محورهای اصلی تاکیدات مقام معظم رهبری است در مورد برجام بحث شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور دوباره در جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: اگر لازم باشد می‌آیم.