حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل در جشن روز کارگر سیاهکل، با بیان اینکه به داشتن “حب وطن” در اسلام تأکید شده است، اظهار داشت: می بایست تمامی ادارات و مردم سیاهکل وسایل مورد نیاز خودشان را از شرکت ها و کارخانجات این شهرستان تأمین کنند تا با این کار علاوه بر رونق اقتصادی، موجب اشتغالزایی جوانان سیاهکلی نیز بشویم.

ندای گیلان:حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل در جشن روز کارگر سیاهکل، با بیان اینکه به داشتن “حب وطن” در اسلام تأکید شده است، اظهار داشت: می بایست تمامی ادارات و مردم سیاهکل وسایل مورد نیاز خودشان را از شرکت ها و کارخانجات این شهرستان تأمین کنند تا با این کار علاوه بر رونق اقتصادی، موجب اشتغالزایی جوانان سیاهکلی نیز بشویم.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال جوانان مربوط به جنگ نرم می باشد، گفت: ما در جنگ سخت دشمن را مغلوب کردیم و در جنگ نرم نیز می بایست با فراهم کردن شرایط لازم برای کارآفرینی؛ موجب فراهم شدن اشتغال برای جوانان باشیم.

برخی می خواهند که در کار ورود سرمایه گذار به سیاهکل مشکل ایجاد کنند

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه طبیعت سیاهکل در کشور کم نظیر است و می توان از طریق صنعت گردشگری علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی آن را به همه معرفی کرد، خاطرنشان کرد: فرماندار در حال باز کردن راه و ورود سرمایه گذار به این شهرستان است و مسئولین دیگر نیز می بایست در این مسیر به وی کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل با بیان اینکه یک سرمایه گذار در حال ورود و کارآفرینی درسیاهکل است و رونق عجیب و بزرگی درسیاهکل ایجاد خواهد کرد، گفت: این سرمایه گذاری به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان است که معادل بودجه ۵۱ شهر در استان گیلان می باشد.

وی با بیان اینکه برخی می خواهند که در کار ورود سرمایه گذار به سیاهکل مشکل ایجاد کنند، تصریح کرد: این موضوع را فرماندار هم اکنون مطرح کرد و نمی توان آن را باز کرد. اگر عده ای بخواهند جلوی این سرمایه گذاری را بگیرند؛ می بایست تمامی کارگران از مسئولین تا غیره در برابر کسانی که می خواهند از این کار جلوگیری کنند بایستیم.

امام جمعه سیاهکل ابراز کرد: می بایست با همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولین دست در دست هم بدهیم تا مشکلات برطرف بشود.

کار مفید در ایران ۲۰ دقیقه است

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل خاطرنشان کرد: در بعضی از کشورها از ۲۴ ساعت شبانه روز ۱۸ ساعت را کار می کنند اما طبق آماری چند سال قبل در کشور ما در ۸ ساعت که جزو قاون کار است فقط ۲۰ دقیقه کار مفید انجام می شود. البته ممکن است که برخی از ادارات بیشتر کار کنند اما با این آمار ما پیشرفت نمی کنیم.

نباید فقط به صورت زبانی از کارگران قدردانی کرد

وی با تأکید بر اهمیت کار و کارگر در روایات مختلف دین اسلام، گفت: عبادت ۱۰ جزء است که ۹ جزء آن کسب و کار حلال می باشد.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه جایگاه کارگر و کسب روزی حلال بسیار بالا و ارزشمند است، بیان کرد: از استاد دانشگاه، پزشکان، معلمان، کاسبان و … تا کسی که بر روی زمین شخم می زند کارگر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل تصریح کرد: ارج نهادن به کار و کارگر نباید فقط به صورت زبانی باشد؛ بلکه می بایست به صورت عملی این کار را انجام بدهیم.

پیک دانشجو