۱۰ دلیل “بسیار منطقی” برای حذف شوقی از کمیسیون فرهنگی شورای رشت!!! / استاندار گیلان و نمایندگان رشت در یک کلاس مدرسه + عکس / گیلان نو با تحریریه و قالب جدید آغاز به کار کرد

نداي گيلان: 

 کتابفروشی عجیب در صومعه سرا + تصاویر

book-270x200

 

 این مطلب از واران نیوز برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

واران نیوز نوشت:

این کتاب فروشی که در زمان تصویر برداری در خیابان بروشنورد صومعه سرا توقف کرده بود یک مغازه سیار است.

مردم شهر که در پیاده رو ها مشغول رفت و آمد بودند با دیدن این کتابفروشی نزدیک شده و مدتی را به بر اندازی کتاب ها می پرداختند.

آیین مقدس اسلام ،فراگیری علم ودانش را عاملی برای رشد،پویایی و تعالی جامعه برشمرده است. از پیامبر عظیم الشان اسلام نیز روایت شده است: “هرکس در جستجوی دنیاست، باید دانش فرا گیرد و هرکس به آخرت دل بسته است، باید از علم بهره گیردو هرکس دنیا وآخرت هردو را میخواهد، باز هم گریزی از دانش آموزی ندارد.” و در جای دیگر می فرماید: “اگر روزی بر من بگذرد که در آن روز به علم ودانش من افزوده نشود، آنروز، روز مبارکی نیست.”

با کتاب خوب است که انسان شناخته می شود، رشد می کند و برای حرکت آماده می شود.

تصاویر زیر مربوط به این کتابفروشی است:

photo_2015-09-28_01-02-43 photo_2015-09-28_01-02-21 photo_2015-09-28_01-02-35


 10 دلیل “بسیار منطقی” برای حذف شوقی از کمیسیون فرهنگی شورای رشت!!!

 

 این مطلب از سایت درگیلان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

shoghi-210x180

درگیلان نوشت:

فرهاد شوقی عضو هیئت رئیسه و منتقد شهردار رشت است و ثبات وی در نقد دلسوزانه شهردار به درد این روزها نمی‌خورد!

بالاخره کمیسیون های تخصصی شورای شهر رشت هم اعضای خود را شناختند. ترکیبی که هرچند پیشنهاد اولیه آن از سوی رئیس شورا صورت می پذیرفت اما در نهایت این اعضای شورا بودند که با آرای خود تصمیم می گرفتند چه کسی در کدام کمیسیون حضور یابد.

در این میان اما دو انتخاب بحث برانگیز وجود داشت. آن جا که دکتر منوچهر جمالی، تنها پزشک عضو شورای شهر رشت از راهیابی به کمیسیون بهداشت باز ماند و فرهاد شوقی از فعالان فرهنگی شهر نیز نتوانست رای لازم برای حضور در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت را کسب کند!

اما حذف شوقی از کمیسیون فرهنگی ۱۰ دلیل بسیار قانع کننده!!! داشته است

۱- فرهاد شوقی نخستین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت بوده و عملکرد موفقش در این یکسال و عضویت فعالش در سال دوم شورا قطعا نباید جایگاهی در کمیسیون فرهنگی سال سوم شورا داشته باشد چون بیش از حد کار می‌کند و در کار فرهنگی افراط دارد!

۲- فرهاد شوقی فرزند شهید سرافرازی است که هفته دفاع مقدس یادآور رشادتهای پدر بزرگوار ایشان و ۲۴۰ هزار شهید است؛ بالاخره شورانشینان باید هدیه‌ای به وی اعطا می کردند که چنین هم شد و وی از کمیسیون فرهنگی حذف شد!

۳- فرهاد شوقی عضو هیئت رئیسه و منتقد شهردار رشت است و ثبات وی در نقد دلسوزانه شهردار به درد این روزها نمی‌خورد!!!

۴- فرهاد شوقی از طیف اصولگرایان شوراست و جزو معدود کاندیداهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان رشت بوده پس باید حتما چاره ای اندیشه می‌شد و در دوران اصلاح طلبی و اعتدال نباید وی تریبونی در دست داشته باشد!

۵- فرهاد شوقی از معدود شورانشینانی است که دغدغه فرهنگی دارد و سوابقش در حوزه فرهنگی زبانزد عام و خاص است.

۶- فرهاد شوقی عضو هیئت رئیسه کمیسیونهای فرهنگی کلانشهر و مراکز استانها است…

۷- فرهاد شوقی دارای سوابق تندی در مبارزه با تهاجم فرهنگی و غرب زدگی در دانشگاه هاست و به قول مسئولان امروزی که آقا پاسخ تندی به آنان داد افراطی است!

۸- فرهاد شوقی طراح بسیاری از طرحهای فرهنگی در شورای رشت است.

۹- فرهاد شوقی سفیر صلحی نیست که پناهندگی را ترجیح دهد.

۱۰- فرهاد شوقی به منافع مردم “نه” نمی گوید و همواره خیرخواه قشر مظلوم جامعه است.


 بانوی دوچرخه‌سوار سوئدی به گیلان رسید

 این مطلب از خبرگزاری تسنیم برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

download

تسنیم نوشت:

کریستین پالتین بانوی دوچرخه سوارسوئدی که مسیر دوچرخه سواریش از مرز بازرگان تا سرخس تجن ادامه دارد، در حال حاضر در بندر انزلی به‌سر می‌برد.

وی هدف از این سفر را که در واقع از جاده ابریشم می‌گذرد معرفی چهره‌ای صلح‌دوست و مهمانواز از ایرانیان اعلام کرد و گفت: سفر من 60 روز طول می‌کشد و تا به‌حال 20 روز آن گذشته است.

پالتین افزود: تاکنون 700 کیلومتر از مسیرش را طی کرده است و قرار است 20 هزار کیلومتر را طی کند.

کریستین پالتین 44 ساله و مهندس راه‌سازی است و تا کنون رکورد های بسیاری در زمینه دو استقامت, رکورد تردمیل و رکورد استقامت شبانه‌روزی را در گینس به‌ثبت رسانده است.


 یک”فسفود چی” را رئیس کمیته فوتسال کردند! / دستاورد یک دهه ریاست سرهنگ بر هیئت فوتبال لنگرود چه بود!؟

 این مطلب از تابناک گیلان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

1c3ccb932ea7a0fddfa2f1bac4bf4dab_XL

تابناک گیلان نوشت:

معمر قذافی دارنده رکورد طولانی ترین دوران زمامداری یک دیکتاتور زنده در جهان بود. وی از سال 1969 میلادی تا مدتی پیش که طرابلس به دست مخالفین مسلح وی افتاد در این کشور حکمرانی می کرد. با این حساب 42 سال دوران زمامداری وی طول کشید و پایان حکمروایی آقای رکورد دار نیز پایان خوشی نبود و سرانجام رفتنی شد.

سالهاست که می شنویم فوتبال گیلان سیاسی نیست و فردی خارج از مجموعه ورزش در تصمیم گیریها دخیل نیست، اما آنچه به روشنی می بینیم برخلاف گفته هاست و افرادی در انتخاب سرمربی ها و کادر مربیان و سایر موارد دخیل هستند که نتیجه تصمیماتشان همین می شود که می بینیم!

بی شک یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده فوتبال گیلان به حقیرترین جایگاه خود در تاریخ فوتبال کشور برسد دخالت و ورود مستقیم افراد سیاسی و سفارشی به این عرصه است. جایی که برخی از این افراد از آن به عنوان سکوی پرتاب خود به سوی شهرت و ثروت استفاده می کنند.

57245_834

زیرا ورزش آن قدر زیبایی و جذابیت دارد که برخی از مدیران ریز و درشت سیاسی و نظامی را وسوسه می‌کند تا به هر نحو ممکن وارد این عرصه شوند و جالب تر آنجاست که وقتی وارد این ورزش می شوند دیگر خارج کردن آنها کاری دشوار و غیر ممکن خواهد بود.

متاسفانه فوتبال گیلان سالهاست از نفوذ یک ویروس خطرناک و کشنده به قلب خود رنج می برد و هر چه جلوتر می رویم این ویروس بخش های بیشتری از بدن این فوتبال بیمار را در بر می گیرد و کار را تا جایی پیش برده است که برای رسیدن به حداقل ها، باید چشم انتظار دیگران باشیم و خوشبختی هایمان را از این و آن گدایی کنیم!

در گیلان ما دیگر رسم شده که هر از چند گاهی مدیرانی غیر ورزشی برای خوش گذرانی هم که شده، مدتی را در ورزش به عنوان زنگ تفریح دوران مدیریت خود سپری کنند و هر بلایی که می خواهند و می توانند سر ورزش آورده و سرانجام بدون هیچ کارنامه مثبتی آن را ترک کنند.

واقعیت این است که فوتبال گیلان به طور کامل تحت تاثیر غیرفوتبالی ها قرار گرفته است و افرادی که ورزش را پایگاه خوبی برای پیش برد اهدافشان می دانند وارد این رشته پرطرفدار شده اند و به هر بهانه ای اظهار نظر می کنند و به دنبال اهداف خودشان هستند.

شنیده های تابناک گیلان از لنگرود از نکته ای حکایت دارد که قطع به یقین در سایر شهرهای استان نیز می تواند مصداق عینی داشته باشد.

عملکرد سوال برانگیز فردی نظامی که بیش از 10 سال بر ریاست هیئت فوتبال لنگرود تکیه زده است.

به گفته کارشناسان فوتبال در لنگرود، طی سالیان اخیر وضعیت تیم های این شهر از رده های پایه گرفته تا بزرگسال در بدترین وضعیت خود به سر می برد.

تیم های فوتبال در لنگرود باید قبل از هر چیز یاد بگیرند و خوب به خاطر بسپارند که فقط خودشان هستند و خودشان و تحت هیچ شرایطی نباید انتظاری از کسی داشته باشند.

برخی که آنقدر وضعیت هیئت فوتبال این شهر شرق گیلانی را اسفناک می دانند که روی آوردند به طنز و فکاهی و اینگونه خود را آرام می کنند.

در خصوص ریاست محسن صالح بر هیئت فوتبال لنگرود که بیش از یک دهه شده است می گویند: پیدایش فوتبال در شهر ما به این صورت بوده که ابتدا خداوند محسن صالح رئیس هیئت فوتبال این شهر را خلق کرد و سپس فوتبال لنگرود خود را شناخت.

یک “فسفود چی” را رئیس کمیته فوتسال شهر کردند!
57244_253
یکی از فعالین ورزشی در لنگرود طی گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اعضای کمیته هیئت فوتبال این شهر به هیچ وجه محسن صالح را قبول ندارند و برای وی جایگاهی فوتبالی قائل نیستند اما براساس موقعیت طلبی و استفاده از ظرفیت های مجموعه هیئت فوتبال، کنار وی قرار گرفته اند.

این فعال ورزشی ادامه داد که آنقدر اوضاع این هیئتی که باید متولی و حامی فوتبال شهر باشد خراب است که ریاست کمیته فوتسال آن را فردی بر عهده دارد که هیچ سابقه ورزشی نداشته و تنها درکی که شاید از وضعیت فوتسال و فوتبال داشته باشد، داشتن یک کالای ورزشی بود که آن هم تبدیل به فسفودی شد در نهایت!

بررسی های ما از فوتسال لنگرود طی سال های گذشته گواه این مدعا است که در حقیقت آنچه در مجموعه هیئت فوتبال این شهر می گذرد اصلا مناسب نیست و در روزهایی که ورزش ما به شدت از بی اخلاقی و ناهنجاری فرهنگی رنج می برد حتی مسئول کمیته هم ندارد.

همچنین یافته های ما تصریح می کند که نزدیک به یک سال است که محسن صالح به عنوان رئیس هیئت فوتبال لنگرود،دبیری ندارد و شاید این موضوع هم گواه آن باشد که هیچ فرد مستقل و فوتبالی عنان خود را به فردی خود رای که پای یک سری افراد غیر فوتبالی و مسئله دار را به هیئت فوتبال باز کرده است،نمی گذارد.


 استاندار گیلان و نمایندگان رشت در یک کلاس مدرسه + عکس

98512

 

 این مطلب از سایت درگیلان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

درگیلان نوشت:

نمایندگان رشت و جمعی از مسئولین به طور نمادین در یکی از کلاسهای درس مدرسه نشستند.

جمعی از مسئولین استان گیلان به مناسبت آغاز سال تحصیلی دبیرستان دخترانه توحید رشت را افتتاح کردند و زنگ مهر را نواختند.

بعد از مراسم افتتاحیه نیز استاندار گیلان، نمایندگان رشت و جمعی از مسئولین به طور نمادین در یکی از کلاسهای درس آن مدرسه نشستند که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید:

madrese


گیلان نو با تحریریه و قالب جدید آغاز به کار کرد؛ هستیم بر آن عهد که بستیم

axe1

 

این مطلب از سایت گیلان نو برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

گیلان نو نوشت:

پايگاه خبري تحليلي و اطلاع رساني گيلان نو، از سي ام دي ماه سال نود وسه با رويکرد اجتماعي، فرهنگي و سياسي و هدف حمايت از توسعه استان سرسبز گيلان به جمع رسانه هاي استان گيلان اضافه شد.

از آن تاریخ تا کنون، این رسانه همواره سعی در پرداختن به موضوعات مختلف به ویژه مسائل شهری داشته و به نوبه خود تا آنجا که توانست در نقد و بررسی عملکرد مسئولان در سطوح مختلف استانی  گام برداشت.

از این روی به دلیل ترافیک بالای ورودی سایت، افزایش بازدیدکنندگان و درخواست های مکرر بینندگان، تیم خبری و مدیریتی آن اقدام به ارتقاء سطح کیفیی و گرافیک ظاهری سایت کرد.

گیلان نو، ضمن پوزش از یکایک مخاطبان فهیم خود به دلیل اختلالات یک هفته اخیر خود، اعلام می دارد همچنان بر عهدی که نخستین روز آغاز به کار خود بسته بود پایبند بوده همواره در راستای توسعه و پیشرفت استان حرکت خواهد کرد.

همچنین این سایت به زودی پس از انجام تغییرات جزئی موجود در قالب و انتقال دامنه www.guilaneno.com به ir اعضاء تحریریه خود را معرفی خواهد کرد.

                 ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                 موجیم که آسودگی ما عدم ماست