حالا با طرح ترزا می، ارتباط نزدیک میان بریتانیا و اتحادیه اروپا حفظ و برای مراودات گمرکی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود. در چنین شرایطی اگرچه به صورت اسمی انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود ولی هنوز بخشی از اروپا خواهد بود.
ندای گیلان-دکترحامد رحیم‌پور:همزمان با چالش سفر دونالد ترامپ به لندن،ترزا می‌بیش از گذشته سردرگم شده است. او موظف است پایبند به نظر مردمی باشد که به خروج  از اتحادیه اروپا رای دادند اماآمار و ارقام شرایط اقتصادی انگلیس باعث شده است او درمقابل بخش عمده‌ای از کابینه خود قرار بگیرد و موافق به اصطلاح«خروج نرم» از اتحادیه اروپا باشد.رئیس بانک مرکزی انگلیس فاش کرده است که برگزیت 40 میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده و درآمد خانواده‌ها به میزان زیادی کاهش‌یافته است. همزمان شمار زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس شعبات خود را تعطیل کرده و کاهش نیرو داده‌اند. چشم‌انداز رشد اقتصادی انگلیس نیز تا حد قابل‌توجهی کاهش‌یافته و اتاق بازرگانی، اقتصاد انگلیس را در وضعیت «مرگ تدریجی» توصیف کرده است.حالا با طرح ترزا می،  ارتباط نزدیک میان بریتانیا و اتحادیه اروپا حفظ و برای مراودات گمرکی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود.
دردسر بزرگ ترزا می برای ماندن در قدرت
در چنین شرایطی اگرچه به صورت اسمی  انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود ولی هنوز بخشی از اروپا خواهد بود. اماحامیان برگزیت سخت که چهره‌هایی همچون بوریس جانسون وزیر امور خارجه و دیوید دیویس وزیر مستعفی برگزیت در آن دیده می‌شوند، خواستار قطع تمام وابستگی‌های انگلیس به نهادهای اروپایی و بازتعریف آن در چارچوب همکاری‌های مستقل میان دو طرف هستند.استعفای بوریس جانسون و  دیوید دیویس اکنون می‌تواند دامنه اعتراض‌ها به روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را گسترش و در واقع ادامه نخست وزیری ترزا می‌را در معرض خطر قرار دهد. ضمن این که امکان برکناری یا استعفای برخی مقامات مخالف «ترزا می»  نیز وجود دارد. بر اساس عرف سیاسی در بریتانیا چنان چه 48 تن از نمایندگان خواستار برکناری رهبر حزب خود شوند، انتخابات درون حزبی آغاز می‌شود. اگر روند مخالفت‌ها در حزب محافظه کار افزایش یابد، این مسئله می‌تواند در نهایت به برکناری ترزا می‌منجر شود. مسلما این سناریو در صورت تحقق، برای حزب کارگر که به دنبال به دست گرفتن مجدد قدرت در بریتانیاست، خبری خوش خواهد بود.