حمیدرضا خصوصی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه بخش تولمات این شهرستان با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: معلمان اصحاب خیمه معرفت هستند.

ندای گیلان:حمیدرضا خصوصی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه بخش تولمات این شهرستان با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: معلمان اصحاب خیمه معرفت هستند.

وی خود را یک فرهنگی خواند و افزود: مسلما در جمع معلمان شخصیت‌های برجسته‌ای وجود داشته که سبب مباهات و افتخار برای این قشر است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان از قشر مظلوم جامعه هستند، افزود: این مظلومیت موجب زیبایی کار آنها شده است.

وی وظیفه معلمان را هدایت به سمت نور و روشنایی دانست و گفت: فرهنگیان برای رساندن افراد به مرحله و مرتبه، رنج‌ها و سختی‌های بسیاری تحمل می‌کنند و تاکنون هیچ دولتی نتوانسته است آن‌گونه که باید و شاید به وضعیت معیشتی و مسایل و مشکلات این قشر پرتلاش رسیدگی کند.

خصوصی با بیان اینکه معلمان دارای وظایف خطیری در جامعه هستند، تصریح کرد: فرهنگیان بیشتر از مسایل مادی به فکر مسئولیت‌هایی هستند که به‌عهده آنها گذاشته شده و هرگز بار این مسئولیت‌ها را بر زمین نگذاشته‌اند.

وی بزرگ‌ترین معلم تاریخ بشریت جهان را حضرت محمد (ص) دانست و خاطرنشان کرد: عبادت زمانی معنا و مفهوم می‌یابد که با تفکر و اندیشه همراه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه معلمان دارای اعتبار و اعتماد هستند، گفت: حضرت علی (ع) فرمود اگر کسی یک جمله به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان دارای فضیلت، شرافت و منزلت هستند، یادآور شد: زمانی این ویژگی‌ها برای یک معلم اندیشمندانه بوده که خود را به معنای واقعی معلم بداند.

وی با بیان اینکه امروز معلمان از پایین‌ترین قشر درآمدی جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بارها نمایندگان مجلس از وزیر و رئیس جمهور خواسته‌اند تا برای تقویت وضعیت معیشتی این قشر پرتلاش اقدامی انجام دهند.

خصوصی با اشاره به اینکه معلمان دارای ویژگی‌های بسیاری هستند، خاطرنشان کرد: خلوص نیت یکی از ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه فرهنگیان قرار گیرد و هر عملی که با خلوص نیت انجام شود مورد قبول واقع می‌شود.

وی اقتدار و عزت ایران در زمینه‌های فرهنگی و انرژی هسته‌ای در جهان را مرهون تلاش تمام استادان و معلمان برشمرد و یادآور شد: بدون علم و تخصص نمی‌توان کشوری توسعه یافته داشت و یک معلم خوب هزاران انسان را به طرف تعالی سوق داده و یک معلم نادان جامعه را به تباهی و سیاهی می‌رساند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلم همواره باید معلم بماند، خاطرنشان کرد: اندیشه، رفتار و نگاه معلم باید برای همه درس باشد.

وی با تصریح بر اینکه معلم می‌سوزد تا بسازد، متذکر شد: این قشر پرتلاش روشنایی را نهادینه کرده و آگاهی و بیداری را برای جامعه به ارمغان آورده است.

*معلم مسئول هدایت جامعه است

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش تولمات صومعه‌سرا نیز گفت: مسئولیت هدایت جامعه به‌عهده معلم است و این موضوع هدف فعالیت معلمان را ارزشمند کرده است.

محمد فرد اسماعیلی با بیان اینکه مصادف شدن روز پدر با روز معلم مصداق بسیار زیبایی دارد، اظهار کرد: پدر و معلم اصل و محور تعلیم و تربیت هستند.

وی حضرت زینب کبری (س) را یکی از بزرگ‌ترین معلمان تاریخ دانست و تصریح کرد: این بانوی مکرم اسلام معلم واژه‌های بزرگ هستی بود که عشق، ایثار، شهادت و فداکاری را معنا کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش تولمات صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه همه با احادیث و قرآن آشنایی کافی دارند، افزود: امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا در جامه یک معلم اقامه نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر را به ما آموخت.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت هدایت جامعه به‌عهده معلم است، خاطرنشان کرد: این موضوع هدف فعالیت معلمان را ارزشمند کرده است.

فرد اسماعیلی تعلیم و تربیت را دارای دو جنبه عنوان کرد و گفت: جنبه نخست اینکه که در سال‌های گذشته تعلیم و تربیت با زور و تنبیه همراه بود و این روش اکنون منسوخ شده و مورد قبول دین و حکومت اسلامی ما نیست و امروز تعلیم و تربیت با نرمش و بدون تنبیه به مورد قبول است.

وی به معلمان فداکاری که جان خود را برای نجات جان دانش‌آموزان از دست داده‌اند اشاره کرد و افزود: این گونه مهر و محبت‌ها در ذات معلمان وجود دارد.

این مسئول اعتماد و اطمینان جامعه به قشر فرهنگی و معلم را نوعی ارزش و افتخار برای جامعه فرهنگیان برشمرد و با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش تولمات، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تولمات در بخش هوشمندسازی مدارس رتبه نخست گیلان و در کنکور سراسری رتبه چهارم استانی را کسب کرده است.

وی افزود: بالغ بر 90 درصد از همکاران بنده در اداره آموزش و پرورش تولمات دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس هستند و دو نفر از فرهنگیان این منطقه به عنوان پژوهشگر برتر کشوری و استانی دارای مقام شده‌اند.

فرد اسماعیلی اداره آموزش و پرورش بخش تولمات را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای رتبه نخست کشوری در سال گذشته ذکر کرد و یادآور شد: سالانه در راستای اجرای موفقیت‌آمیز طرح اتوماسیون اداری مصرف 500 بسته برگه کاغذ که هر بسته شامل 12 هزار برگه است، صرفه‌جویی شده و میزان مراجعات مردمی را کاهش داده است.