فرماندار رشت با بیان اینکه هزینه نگهداری پارک جنگلی سراوان سالانه ۶ میلیارد ریال است، گفت: درآمد این پارک کفاف هزینه‌های جاری سالانه آن را نمی‌دهد.

به گزارش نداي گيلان:  سید عیسی مهدوی با اشاره به تعریف ظرفیتهای مناسب و ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری‌های خارجی در قانون بودجه امسال، اظهار داشت: پروژه سد شفارود از بحث فاینانس استفاده کرده و قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های ویژه‌ای تحت عنوان BOT در اجرای پروژه‌های عمرانی و جذب سرمایه گذاریهای بخش خصوصی منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی مهم است و دولت نیز موظف به دنبال نمودن این سیاستهاست، همانا منطق نگاه به درون با توجه به تکنولوژیهای روز دنیا است و باید با توجه به امکانات و ظرفیتهای موجود خود از فنآوری و تجهیزات به روز دنیا نیز استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان رشت به تسهیلات مناسبی که امروزه در کشور به اقتصاد خرد تعلق می‌گیرد اشاره نمود و اذعان داشت: با این روش هم ظرفیتهای جوانان کشف شده و هم تولید و موضوع اشتغال با تکیه بر اقتصاد خرد به شکل خوشه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در مبحث مطرح شده در هفته دولت افزود: چندین مجتمع کارگاهی افتتاح شد که با تولید ظروف زیبا، حتی قادر به صدور کالاهای خود به خارج از کشور خواهند بود.

مهدوی با اشاره به گسترش فعالیتهای موجود در پارک سراوان گفت: در حال حاضر فعالیت در این پارک به صورت روزمره است و انشا…. بتوانیم با افزایش ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری در این پارک به ازدیاد اشتغال و دیگر موضوعات مرتبط کمک کنیم.

فرماندار رشت ادامه داد: تا به امروز ۱۳ میلیارد ریال برای این پارک هزینه شده و سالانه جهت نگهداری، سرویس دهی به مسافرین و سایر امکانات، رقمی معادلی ۶ میلیارد ریال هزینه این پارک جنگلی می‌شود که با توجه به درآمد حاصله از این محل که به طور مثال سال گذشته رقمی معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است، باید راهی در جهت افزایش ظرفیت‌های گردشگری این محل پیدا کرد.