مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: لازم است داوطلبین گواهی ۵ سال سابقه اجرایی را خطاب به (دبیرخانه ستاد انتخابات کشور) با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوطه دریافت و آن را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جواد شفیعی به همه داوطلبین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه کرد به دقت مفاد اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور و دستورالعمل بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات در خصوص نحوه چگونگی تایید ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی را مطالعه کنند.

شفیعی ثابت گفت: در هنگام ثبت نام قطعی که کاملاً الکترونیک انجام می‌شود، اطلاعات زیادی از داوطلبین در سامانه باید درج شود و برخی قسمت‌ها باید مدارک بارگذاری شود، لذا در بخش اعلام شماره حساب و گواهی ۵ سال سابقه اجرایی نیاز است همه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قضایی و آموزشی کشور همکاری آنی با داوطلبین برای صدور گواهی‌های مربوطه داشته باشند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: لازم است داوطلبین گواهی ۵ سال سابقه اجرایی را خطاب به (دبیرخانه ستاد انتخابات کشور) با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوطه دریافت و آن را در سامانه بارگذاری کنند و همچنین یک شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه انتخاباتی خود را یا تعیین یا افتتاح کرده و گواهی اخذ شده از بانک را مبنی بر درخواست وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت را در سامانه بارگذاری کنند.

دبیر ستاد انتخابات گفت: بهتر است داوطلبین محترم از هم اکنون نسبت به تهیه این گواهی نامه‌ها اقدام و در همان روزهای اولیه؛ ثبت نام را از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ انجام داده و به روزهای آخر موکول کنند.

برابر اخبار واصله در گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه باران روز ۲۶ مهر آموزش نحوه ثبت نام قطعی توسط دبیر ستاد انتخابات استان ارائه می‌شود.