استاندار گیلان با بیان اینکه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نیروسازی و تربیت منابع انسانی در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی غیر قابل چشم پوشی است، گفت: دانشگاه یکی از مراکز تمدن ساز نوین جامعه اسلامی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز (یکشنبه) در بیست و پنجمین جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور مجید مشکینی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه آزاد در تولید علم و تربیت متخصص در کشور، اظهار کرد: نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش سطح پیشرفت علمی و فناوری کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به سیر اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تلاش برای تبدیل دانشگاه آزاد به نسل‌های نوین دانشگاه‌ها از ابتکارات قابل تحسین در این دانشگاه بزرگ است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر رشد و تعالی کشور و انقلاب اسلامی و قدردانی از اهتمام جدی این دانشگاه در برگزاری برنامه های اثربخش در سطح استان و کشور نظیر طرح اعتلا و کرسی های آزاد اندیشی، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت جوانان علمی، مدیریتی و دانش بنیان در سرعت پیشرفت و تعالی و نیز گسترش دانشگاه آزاد اسلامی موثر است.

وی دانشگاه‌ها را یکی از مراکز تمدن‌ساز در کشورمان برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جمله این مراکز تمدن ساز نوین جامعه اسلامی است و امروز این دانشگاه در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

عباسی، تغییرات شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی را منصفانه و عادلانه دانست و  تصریح کرد: این دانشگاه در یک چرخش مدیریتی، آموزش عالی را به مرکز صرفاً درآمدزایی از محل دانشجو نکرده بلکه با توسعه و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ارتباط موثر با صنعت و دیگر حوزه‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

استاندار گیلان در ادامه تاکید کرد: تدوین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری در دانشگاه‌ها باید بومی و متناسب با شرایط خاص آن استان و سند آمایش سرزمینی انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت تقویت واحد‌های دانشگاه آزاد در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: در فقدان حمایت دانشگاهی از واحد‌های مستقر در شهرستانها، ادامه فعالیت آن‌ها را با چالش عدیده روبرو خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی استان(واحد رشت) با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام مزین بخش این واحد دانشگاهی نیز ادای احترام کرد.