ندای گیلان:علمي و فناوري – علم و فناوري ايران: دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی اخیر موسسه تایمز در سال2015 و در میان دانشگاه‌هایی که زیر ۵۰ سال قدمت دارد رتبه 40 را به خود اختصاص داد. دانشگاه پلی تکنیک لوزان در سوئیس در راس بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. پلی تکنیک لوزان در سال […]

ندای گیلان:علمي و فناوري – علم و فناوري ايران: دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی اخیر موسسه تایمز در سال2015 و در میان دانشگاه‌هایی که زیر ۵۰ سال قدمت دارد رتبه 40 را به خود اختصاص داد.

دانشگاه پلی تکنیک لوزان در سوئیس در راس بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. پلی تکنیک لوزان در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده و رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۱۴ میلادی دوم بود. رتبه جهانی این دانشگاه ۳۴ است.

در میان دانشگاه‌های ایران دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز ۴۲.۴ حائز رتبه ۴۰ دانشگاه‌های زیر۵۰ سال قدمت در رتبه بندی تایمز است. دانشگاه شریف از شاخص آموزش ۳۲.۸، از چشم انداز بین المللی ۱۹.۴، از درآمد صنعتی ۸۶.۲ ، از پژوهش ۴۶.۱ و از استناد ۵۰.۴ امتیاز را بدست آورده است. رتبه دانشگاه شریف در سال‌های ۲۰۱۴ در بین ۱۰۰ دانشگاه ممتاز این رتبه‌بندی ۲۷ و در سال ۲۰۱۳ نیز ۴۷ و در سال ۲۰۱۲ (نخستین سال رتبه بندی) ۶۸ بود.

خاطرنشان می‌شود، دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز ۳۸.۳ حائز رتبه ۶۳ دانشگاه‌های زیر ۵۰ سال قدمت در رتبه بندی تایمز است. دانشگاه صنعتی اصفهان از شاخص آموزش ۲۶.۶ ، از چشم انداز بین المللی ۲۰، از درآمد صنعتی ۸۴.۱، از پژوهش ۴۰.۱ و از استناد ۴۸.۹ امتیاز را بدست آورده است. رتبه این دانشگاه در سال‌های ۲۰۱۴ در بین ۱۰۰ دانشگاه ممتاز این رتبه بندی ۹۲ بود که اکنون ۲۹ پله صعود کرده است.

گفتنی‌ است، ترکیه، ایران و مراکش سه کشور اسلامی هستند که به ترتیب با سه، دو و یک دانشگاه با قدمت زیر۵۰ سال در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر افتخار آفریده‌اند.