اسدالله عسگر اولادی، در اجلاس اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر که در انزلی در حال برگزاری است، گفت: ایران آمادگی تأمین نیازهای متقابل را دارد و مبادلات ما با کشور‌های حاشیه خزر باید افزایش پیدا کند.

ندای گیلان:اسدالله عسگر اولادی، در اجلاس اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر که در انزلی در حال برگزاری است، گفت: ایران آمادگی تأمین نیازهای متقابل را دارد و مبادلات ما با کشور‌های حاشیه خزر باید افزایش پیدا کند.

عسگر اولادی، افزود: ۱۹ سال پیش فکر ایجاد این اجلاس به ذهن من رسید و اولین بار این اجلاس در آستراخان برپا شد که در تمامی این سال‌ها، خود مسئولیت اتاق ایران و روسیه را برعهده دارم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ویزا برای بازرگانان وجود دارد، اظهار کرد: اشکالات ویزا و روادید باید به زودی حل شود.

عسگر اولادی، به ضرورت وجود خط ویژه هوایی مستقیم بین ایران و روسیه برای مبادلات تجاری اشاره کرد و برقرای پرواز‌های مستقیم از شمال ایران به جنوب روسیه و بالعکس را خواستار شد.

پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر، نهم و دهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی منطقه آزاد انزلی در زیباکنار گیلان در حال برگزاری است.

در این اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ایران و تاجیکستان به عنوان ناظر مدعو حضور دارند.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.