ندای گیلان:کاظم عباسیون در نشست خبری به مناسبت برپایی سی‌ و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایرانیان گفت:‌ خط فقر برای گروه‌هایی که خارج از تهران با جمعیت 4 نفره زندگی می‌کنند یک میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده اما برای پزشکی که در تهران به جز خرج زندگی مخارج دیگری مثل اجاره مطب، مالیات و… […]

ندای گیلان:کاظم عباسیون در نشست خبری به مناسبت برپایی سی‌ و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایرانیان گفت:‌ خط فقر برای گروه‌هایی که خارج از تهران با جمعیت 4 نفره زندگی می‌کنند یک میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده اما برای پزشکی که در تهران به جز خرج زندگی مخارج دیگری مثل اجاره مطب، مالیات و… دارد 5 میلیون تومان می‌شود و بنابراین اگر کمتر از این رقم درآمد داشته باشد زیر خط فقر رفته است.

وی در مورد تجویزهای غیر ضروری در جامعه از سوی برخی پزشکان گفت: وجود و تجویز سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی به دلیل واسطه‌های مالی است در حالی در کشوری مثل انگلستان یک ماه طول می‌کشد تا سی‌تی‌اسکن انجام شود.

عباسیون افزود: در کشور ما آشفتگی وجود دارد و تمام پول‌ها به تجویز پزشکی می‌رود تجهیزات پزشکی پول می‌خواهد و وزارت بهداشت برای ورود آنها مجوز بدهد. بنابراین برای ورود تجهیزات غیر ضروری باید دخالت کنند و نگذارد اینگونه شود.

عضو هیأت مدیره جامعه جراحان ایران گفت:‌ عده‌ای می‌روند و پول روی هم می‌گذارند پزشک با غیر پزشک با یکدیگر دستگاه‌‌ها را خریداری می‌کنند و همان افراد برای اینکه خرج دستگاه‌شان درآید در دفترچه‌های بیمه برای افراد نسخه می‌نویسند و می‌بینیم در یک سال گاهی برای یک فرد 5 بار ام‌آر‌آی تجویز شده است.

وی ادامه داد: در جامعه ما پرستاران را با افراد پشت میز نشینی که دفتر اداره می‌کنند اشتباه گرفته‌اند پرستاران اگر 7 ساعت شیفت کاری دارند در این ساعات با مسئولیت کار می‌کنند و باید حقوق آنها در مقایسه با پزشکان اصلاح شود در غیر این صورت دیگر پرستار داوطلب نخواهیم داشت و باید تأمین حقوق این گروه سرلوحه کارها قرار گیرد.

همچنین سیاوش صحت دبیر علمی سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: این کنگره به عنوان باسابقه‌ترین همایش فراگیر علمی ایران و جهان با حضور بیش از 2 هزار جراح متخصص و همکاری بیش از 20 انجمن در رشته‌های تخصیصی و فوق‌تخصصی، پرستاری و بیهوشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور در حوزه جراحی 26 تا 30 اردیبهشت در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود و از استادان پیشکسوت جراحی تجلیل خواهد شد همچنین برترین دستیاران رشته‌های مختلف تخصص جراحی و بیمارستان‌های فعال در آموزش معرفی خواهند شد.

صحت گفت: 75 میزگرد تخصصی با حضور 846 عضو هیأت علمی، 545 سخنرانی و 32 مقاله در این کنگره ارائه خواهد شد.