نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به بی توجهی به قطع اشجار در مسیر خطوط جریان برق، گفت: این بی توجهی ۱۷ میلیارد تومان خسارت به سیستم تالش در تندباد اخیر زده است.

به گزارش ندای گیلان از تالش،حسن محمدیاری با اشاره به مصوبات و نامه نگاری‌ها درباره اختصاص اعتبارات لازم برای تندباد تالش، اظهار کرد: مهمترین کار برای این حادثه انعکاس آن در سطح کشور بود زیرا بسیاری از مردم از ماجرای تالش بی خبر بودند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه مقرر شد بودجه اختصاصی برای تند باد تالش اختصاص یابد، افزود: استاندار گیلان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای خرابی‌های تالش و ماسال و رضوانشهر اختصاص داده است.

محمدیاری با بیان اینکه خسارت ناشی از تندباد به تأسیسات برق تالش ۱۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای بازسازی تأسیسات برق در مسیر جنگل گیسوم هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده ۲۰ میلیارد تومان برای نصب کابل خودنگه دار به طول ۱۰۰ کیلومتر در مسیر تندباد مورد نیاز است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به بی توجهی‌ها نسبت به قطع اشجار مزاحم جریان برق، گفت: بسیاری از خرابی‌های سیستم برق تالش به دلیل همین سهل انگاری یعنی سقوط درخت‌ها روی سیم برق بوده است.